"Youtube" un "Instagram" influenceri par minimālismu: komunikācija un loma attieksmes, paradumu un uzvedības maiņā
Author
Studente, Daniela
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Youtube” un “Instagram” influenceri par minimālismu: komunikācija un loma attieksmes, paradumu un uzvedības maiņā mērķis ir izvērtēt, vai influenceri, komunicējot caur sociālajiem medijiem, spēj ietekmēt savu sekotāju dzīves stila paradumus, pievēršot auditorijas uzmanību minimālismam. Darba teorētisko daļu veido nodaļas par sociālajiem medijiem un to veidiem, minimālismu, influenceriem, kā arī pētīta lietojuma un apmierinājuma teorija. Pētījumā analizēts latviešu influenceru Edgars Feščenko un Lauras Arnicānes radītais saturs “Youtube” un “Instagram” plaformās, izmantojot kvalitatīvo kontentanalīzi. Darba ietvaros tiek veikta interneta aptauja un daļēji strukturētas intervijas ar influenceriem, lai noskaidrotu autoru motīvu ietekmēt auditorijas lēmumus un paradumus. The bachelor's thesis "Youtube" and "Instagram" influencers on minimalism: communication and role in changing attitudes, habits and behavior aims to assess whether influencers, by communicating through social media, can influence the lifestyle habits of their followers, drawing the audience's attention to minimalism. The theoretical part of the work consists of chapters on social media and their types, minimalism, influencers, as well as the theory of uses and gratifications. The study analyzes the content created by Latvian influencers Edgars Feščenko and Laura Arnicāne in “Youtube” and “Instagram” platforms, using qualitative content analysis. The work includes an online survey and semi-structured interviews with influencers to find out the authors' motive to influence the audience's decisions and habits.