Vienotas organizācijas kultūras veidošana izglītības iestāžu apvienošanas procesā
Autor
Nagņibeda, Inita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Andris
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Īstenojot izglītības reformu, Latvijā notiek skolu tīkla sakārtošana, kas paredz arī skolu apvienošanu. Šis process ir izaicinājums gan skolu kolektīviem, gan to vadītājiem. Skolu apvienošana ietver ne tikai administratīvos uzdevumus, bet arī vienotas iestādes organizācijas kultūras veidošanu. Iestādes organizācijas kultūras veidošanā būtiska loma ir gan izglītības iestādes vadītājam, gan darbiniekiem. Apvienojot divus kolektīvus, ir jāizzina kolektīvos iepriekš pastāvošās līdzības un atšķirības, kā arī jānosaka, vai vēlamā organizācijas kultūra ir līdzīga. Organizācijas biedriem skaidri jādefinē mērķi, kuriem tiek pakārtoti pārmaiņu ieviešanas virzieni un stratēģijas. Mērķu definēšanā un pārmaiņu ieviešanā būtiska nozīme ir direktora pārliecībām un darba organizācijai. Atslēgas vārdi: organizācijas kultūra, skolu apvienošana, pārmaiņu ieviešana The education reform includes introducing organizational changes in the Latvian school network – part of the process being school consolidation. It proves to be challenging for the school personnel as well as their headmasters. School consolidation incorporates not only administrative objectives, but also the development of united organizational culture of the institution. School employees and the headmaster play equally significant role in the formation of organizational culture of the institution. During the process of merging the staffs of two educational institutions it is necessary to investigate the existing differences and similarities between the two, additionally to determine whether their organizational cultures are compatible. Clear goals must be set for all members of the consolidated organizations when the novel directions and strategies are being introduced. Headmasters’ creed and work management skills bear crucial importance in the process of defining these goals and introducing changes. Keywords: organizational culture, school consolidation, introduction of changes