Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorCelmiņa-Ķeirāne, Austra
dc.contributor.authorSvarēna, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-02-11T02:01:50Z
dc.date.available2021-02-11T02:01:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other80180
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/53986
dc.description.abstractPēdējo gadu laikā patērētāju vidū īpašu interesi raisa tradicionālie augļu un ogu vīni. Latvijā šo vīnu gatavošanā ir senas tradīcijas, taču mūsdienās to popularitāte strauji pieaug arī citur pasaulē. Piemēram, daļā Kanādas, kur klimatiskie laikapstākļi ir līdzīgi Latvijai, augļu vīnu nozare paplašinās. Pieaugot vīna piedāvājumam, arī vīndariem ir jāpievērš uzmanība sava produkta iepakojuma dizainam, lai tas izceltos kopējā vīna piedāvājuma klāstā. Šis darbs veltīts Latvijas un Kanādas augļu vīna etiķešu salīdzinošai izpētei, kā arī vīna etiķešu un iepakojuma dizaina izveidei Latvijas augļu vīna ražotājam “Stilla”. Darba teorētiskajā daļā apkopota literatūrā pieejamā informācija par patērētāju kultūru, vizuālās komunikācijas nozīmi un vīna iepakojuma dizainu. Empīriskās daļas pētāmais jautājums ir: „Kādas ir Latvijas un pasaules (Kanādas) augļu vīnu ražotāju vīna iepakojuma raksturīgākās iezīmes?” Lai atbildētu uz šo jautājumu, šajā darba daļā tika veikta Latvijas un Kanādas vīna darītavu etiķešu dizaina paraugu salīdzinoša analīze. Pētījuma rezultātā tika noteiktas atšķirīgās iezīmes etiķetes krāsu salikuma un attēla veida izvēlē. Tomēr pētījums pierāda, ka abu reģionu etiķešu dizaina paraugos ir līdzīgas iezīmes etiķetes formas un fontu izvēlē. Pētot vīna noformējuma dizainu tika noskaidrots, ka katram vīndarim vienlīdz svarīga ir ne tikai sava vīna kvalitāte, bet arī sava vīna dzimšanas stāsts. 1. Atslēgvārdi: vizuālā identitāte, vizuālā komunikācija, augļu vīns, etiķete, zīmols, iepakojums.
dc.description.abstractAs demand for wine has been changing over recent years, to pursue customers’ expectations, also the visual representation of wine packaging is becoming increasingly important. Latvia has a long tradition of producing fruit and berry wines. Similarly, in parts of Canada, where weather conditions are similar to Latvian, the fruit wine industry is seeing a surge. Therefore, as supply of wine grows, also the design of packaging has to attract attention and highlight the product. This study compares Latvian and Canadian fruit wine labels, as well as the development of wine labels and packaging design for the Latvian fruit wine producer "Stilla". The theoretical part of the work summarizes the information available in the literature on consumer culture and the importance of visual communication in wine packaging design. The research question of the empirical part is: "What are the most characteristic features of Latvian and world (Canadian) fruit wine producers' wine packaging?" In order to answer this question, a comparative analysis of Latvian and Canadian winery label design samples was performed. The study identifies different features to determine the choice of label color, composition and image type. The study shows similarities in choices of label shape designs and font styles between both regions. Examining the labels, it was found that the story of wine origins likewise the quality of their wine is equally important for every winemaker. Keywords: visual identity, visual communication, fruit wine, label, brand, packaging.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMākslas zinātne
dc.subjectvizuālā identitāte
dc.subjectvizuālā komunikācija
dc.subjectaugļu vīns
dc.subjectetiķete
dc.subjectzīmols
dc.titleGrafiskie izteiksmes līdzekļi augļu vīna etiķetes dizaina izstrādē
dc.title.alternativeTypes of Graphic Expression in Fruit Wine Labels Design
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige