• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Trauksme kā mediators universālo vērtību dimensiju saistībai ar pašcieņu

Thumbnail
Öffnen
299-80286-Filonenko_Liga_lf17023.pdf (759.8Kb)
Autor
Filoņenko, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Austers, Ivars
Datum
2021
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Šī pētījuma mērķis bija izpētīt universālo vērtību dimensiju saistību ar pašcieņu un iekļaut trauksmi kā iespējamo mediātoru starp šiem mainīgajiem. Pētījumā piedalījās 244 respondenti vecumā no 18 – 87 gadiem (M = 39,33; SD = 13,96) no tiem 61% sieviešu un 39% vīriešu. Pētījums ir korelatīvi aprakstošs. Pētījumā izmantotas Švarca Portretu vērtību aptauja 21 (Portrait Values Questionnaire PVQ, Schwartz, 1992), Rozenberga pašcieņas aptauja (Rosenberg Self-Esteem Scale, Rosenberg,1965) un Trauksmes stāvokļa – iezīmes pašnovērtējuma anketa (“Self – Evaluation Questionaire”/STAI/, Spielberger, 1983). Analizējot pētījuma rezultātus parādās statistiski nozīmīga korelācija starp pašcieņu un universālo vērtību dimensijām - atvērtību pārmaiņām, paštranscendenci un pašstiprināšanu. Kā arī trauksme ir daļējs mediātors starp atvērtību pārmaiņām un pašcieņu un pilns mediātors starp paštranscendenci un pašcieņu.
 
The aim of this study was to evaluate universal value dimension relationships with self-esteem and include anxiety as possible mediator between these variables. There were 244 participants from 18 til 87 years of age (M = 39,33; SD = 13,96) of which 61% were women and 39% were men. The design is correlatively descriptive. There were 3 surveys used: Portrait Values Questionnaire PVQ (Schwartz, 1992), Rosenberg Self-Esteem Scale (Rosenberg,1965) and Self – Evaluation Questionnaire /STAI/ (Spielberger, 1983). Results of study show statistically significant correlations between self-esteem and universal value dimensions – openness to change, self-transcendence and self-enhancement. Also, anxiety is partial mediator between openness to change and self-esteem and full mediator between self-transcendence and self-esteem.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54020
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV