12-14 gadu vecu pusaudžu sociālā tīkla Snapchat lietošanas paradumu saistības ar identitātes stiliem
Autor
Vanaga, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Koļesovs, Aleksandrs
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma mērķis bija atklāt saistības starp 12-14 gadu vecu pusaudžu Snapchat lietošanas paradumiem un identitātes stiliem. Aptauju aizpildīja 83 respondenti (46 meitenes un 37 zēni) vecumā no 12-14 gadiem (M = 13,42, SD = 0,57). Tika izmantots šķērzgriezuma pētījums, izmantojot korelatīvu aprakstošu dizainu. Pētījumā tika izmantotas trīs aptaujas: Identitātes stila aptauja (Identity Style Inventory, ISI3, Berzonsky, 1992), metodi Latvijā adaptējušas A. Stepiņa un I. Īzaka, 2010. Multidimensionālā Facebook lietojumu skala (Multidimensional Scale of Facebook Use, MSFU, Frison & Eggermont, 2016), kuru sociālā tīkla Snapchat lietojumam pielāgojusi Orlana (2020), un bakalaura darba ietvaros izveidoti idenititātes stilu/Snapchat lietojumu apgalvojumi. Ir iegūtas statistiski nozīmīgas sakarības starp Snapchat pasīvo lietošanu un difūzo identitātes stilu. The aim of this study was to examine the relation between usage habits of the social network Snapchat by 12 - 14 year old adolescents and identity styles. The survey was completed by 83 respondents (46 girls and 37 boys) aged 12-14 (M = 13.42, SD = 0.57). The study is cross-sectional and correlative descriptive design was used. The study employed three surveys: Identity Style Inventory (ISI3, Berzonsky, 1992), Multidimensional Scale of Facebook Use (MSFU, Frison & Eggermont, 2016), adapted for the use of the social network Snapchat by Orlan (2020) and statements of identity style/ Snapchat usage developed within the bachelor's thesis. There are statistically significant relationships obtained between the passive use of Snapchat and the diffuse style of identity.