Kvalitātes vadības pilnveidošana vidusskolā
Author
Magonīte, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Ļoti maz ir atrodama informācija par to, kāda ir kvalitātes vadība izglītības iestādē, pārsvarā piemēros tiek runāts par augstāko izglītību bet ne vidusskolas, tāpēc daudzās skolās kvalitātes vadība ir ieviesta virspusīgā līmenī un tā netiek nodrošināta pilnvērtīgi. Maģistra darba mērķis ir izpētīt kvalitātes vadības sistēmas pielietošanas iespējas vispārējās izglītības iestādē un veikt atbilstošu gadījuma pētījumu vidusskolā. Darbā izmantotās metodes ir literatūras analīze, dokumentu analīze, aptaujas metode un izziņas metodes (Indukcija un dedukcija). Pētījuma laikā tika secināts, ka iekšējā komunikācijā un informācijas apmaiņas procesā pastāv problēmas, jo, kā liecina iegūtie pētījuma dati, visa līmeņa darbinieki nav vienlīdz informēti par skolas darbību un jaunumiem. Vadība pārsvarā komunicē ar augstāka līmeņa darbiniekiem, otrā plānā atstājot pārējos darbiniekus, lai gan kvalitātes vadības sistēma paredz visu iesaistīto pušu (arī darbinieku) iesaisti un informēšanu. Pastāv zināmas problēmas vadības darbībā, kas attiecas uz skolas interešu veicināšanu kā arī sadarbībā ar iesaistītajām pusēm kā arī pastāv nepilnības vadības ieguldījumos iestādes darbības pilnveidē. Very little information is available on quality management in the educational establishment, mainly on higher education, but not in secondary schools, so in many schools quality management has been introduced at secondary level and is not fully provided. The aim of the master's thesis is to study the possibilities of applying the quality management system in a general education institution and to conduct an appropriate case study in a secondary school. The methods used at work are literature analysis, document analysis, survey method and induction and deduction method. The study concluded that there are problems in internal communication and the information exchange process, since, according to the findings of the study, employees at all levels are not equally informed about the functioning and news of the school. Management mostly communicates with senior staff, leaving other staff in the second plan, although the quality management system provides for the involvement and information of all stakeholders (including employees). There are certain problems in the management activity, which concern promoting the interests of the school as well as in cooperation with the parties involved, and there are shortcomings in management investments in improving the functioning of the institution.