Viedierīču lietošana zīdaiņiem un mazuļiem
Autor
Branta, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Daugule, Ilva
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Ievads. Neskatoties uz Pasaules Veselības organizācijas sniegtajām viedierīču lietošanas rekomendācijām, bērni pāragri tiek pakļauti viedierīču lietošanai. Darba mērķis. Noskaidrot un izanalizēt viedierīču izplatību un lietošanas paradumus sešu līdz 36 mēnešus veciem bērniem un viņu vecākiem. Materiāli un metodes. Pētījumā piedalījās bērnu (vecuma posmā no sešiem līdz 36 mēnešiem) vecāki, kuri sniedza informāciju par viņu un bērna viedierīču lietošanas paradumiem. Datu statistiskā analīze tika veikta, izmantojot IBM SPSS 22.0 versiju. Darbā tika pielietots secinošās statistikas metode - Hī kvadrāta tests. Par svarīgi ticamu tika uzskatīts, ja statistikā ticamība ir p<0,05. Rezultāti. Kopumā piedalījās 4122 bērni, vidējais vecums 21,48 mēneši, no kuriem 51,5% bija zēni. No visiem pētījumā iesaistītajiem bērniem 36,8% viedierīces lietoja regulāri. Bērni vecumā no 25-36 mēnešiem viedierīces dienā izmanto ilgāk nekā pārējās vecuma grupas bērni. Ilgāks vecāku ekrāna laiks bija saistīts ar ilgāku ekrānu laiku bērniem. Augstāka vecāku izglītība bija saistīta ar mazāku viedierīču lietošanas laiku bērniem. 31,2% vecāku uzskatīja, ka viņu bērni pārāk daudz lieto viedierīces un 55,6%, ka viedierīču lietošanai ir negatīva ietekme uz bērna veselību. Secinājumi. Viedierīču lietošanas biežums zīdaiņiem un mazuļiem pētītajā Latvijas bērnu kopā ir augsts salīdzinot ar Pasaules Veselības organizācijas izstrādātajām rekomendācijām bērniem līdz divu gadu vecumam. Bērnu ekrāna lietošanas laiks ir statistiski ticami saistīts ar vecāku ekrāna lietošanas laika ilgumu - jo vecākiem tas ir lielāks, tad arī bērniem tas būs lielāks. Vecāki ar augstāko izglītību pievērš lielāku uzmanību bērna viedierīču lietošanas paradumiem kā vecāki ar nepabeigtu vidējo izglītību. Lai gan lielākā vecāku daļa uzskata, ka viedierīču lietošanai ir negatīva ietekme uz bērnu, salīdzinoši liels vecāku īpatsvars min arī viedierīču lietošanas pozitīvos efektus mazuļu vecumā, pie kam, uzsverot sev (nevis bērnam) izdevīgus faktorus. Atslēgvārdi: zīdaiņu un mazuļu viedierīču lietošana, viedierīču pozitīvie efekti, viedierīču negatīvie efekti, vecāku viedierīču lietošana Diploma work title- “The use of smart devices for infants and toddlers”, author- Paula Branta, supervisor- Dr.med., associate prof. Ilva Daugule. Introduction. Despite the World Health Organisation’s recommendations for the use of smart devices, children are exposed to smart devices prematurely. Objective. To determine and analyze the prevalence and usage habits of smart devices for children aged 6-36 months and their parents. Materials and methods. The study involved children aged 6 to 36 months. The parents provided information about their and the child’s use of smart devices. Statistical analysis was performed with IBM SPSS version 22.0 and Microsoft Office Excel 2021 program. Statistical method (Chi-square test). The level of statistical significance was set at p<0,05. Results. Altogether 4122 individuals were included. Out of those 51,5% were male. 36,8% of all the children used regularly smart devices. Children aged 25-36 months use smart devices longer than children in other age groups. Longer parental screen time was associated with longer screen time for children. 31.2% of parents thought that their children used too much smart devices and 55.6% thought that using smart devices had a negative effect on their child's health. Conclusions. The frequency of using smart devices in infants and toddlers are high in comparison with the recommendations developed by the World Health Organization for children under two years of age. The screen usage time of children is statistically significantly related to the length of screen usage of parents – if it is longer for parents, it will also be longer for children. Parents with higher education pay more attention to their child's use of smart devices than parents with incomplete secondary education. Although the majority of parents believe that the use of smart devices has a negative effect on the child, a relatively large proportion of parents also mention the positive effects of the use of smart devices in infancy, emphasizing the factors that benefit themselves (not the child).
Collections
Verwandte Dokumente
Anzeige der Dokumente mit ähnlichem Titel, Autor, Urheber und Thema.
-
Viedierīču izmantošana mācību procesā
Ābele, Sabīne (Latvijas Universitāte, 2016)Mūsdienās viedierīču pasaule strauji attīstās, ar katru gadu pieaug to cilvēku skaits, kas izmanto viedierīces izmanto teju katrā dzīves situācijā. Šobrīd jaunā paaudze ar vien agrāk iepazīstas un apgūst viedierīces. Tādēļ ... -
Speciālistu viedoklis par viedierīču izmantošanu bērnu rotaļās
Lemko, Laila (Latvijas Universitāte, 2017)Bakalaura darba “Speciālistu viedoklis par viedierīču izmantošanu bērnu rotaļās” mērķis ir noskaidrot, kāds ir bērnu psihologu un videospēļu un lietotņu izstrādātāju viedoklis par viedierīču izmantošanu bērnu rotaļās. Darbs ... -
Viedierīču un lietotņu izmantošana tūrismā.
Faibuševiča, Ramona (Latvijas Universitāte, 2020)Bakalaura darba tēma ir “Viedierīču un lietotņu izmantošana tūrismā”. Interneta un tehnoloģiju attīstības ietekme uz mūsdienu tūrisma produktiem un pakalpojumiem kļūst arvien lielāka, turklāt ir neizbēgama. Tūrisma interneta ...