• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas uzņēmumu stratēģijas izvēle ieiešana Somijas tirgū

Thumbnail
View/Open
303-81281-Sosnovska_Agata_as17248.pdf (1.315Mb)
Author
Sosnovska, Agata
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Apsīte, Annija
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Par šī bakalaura darba tēmu bija izvēlēta “Latvijas uzņēmumu stratēģijas izvēle ieiešana Somijas tirgū”. Šajā sakarā mērķis ir noteikt atbilstošāku stratēģiju un izstrādāt priekšlikumus “Rolling” un “Officeday” ieiešanai Somija tirgū. Lai sasniegtu šo mērķi, autore veica gan teorētiskus, gan praktiskus pētījumus, kuru gaitā tika pētīti galvenie uzņēmumu internacionalizācijas aspekti, analizēts vietējais - Latvijas tirgus, kopā ar to norādot to īpašības un novērtējot spēju iziet un veiksmīgi darboties ārzemēs. Tāpat tika veikta skrīninga analīze, lai atrastu uzņēmumiem piemērotāko tirgu, pētījuma laikā tika parādīts, ka abi uzņēmumi par prioritāti izvēlējās Somijas tirgu. Tāpat tika veiktas 7 intervijas, lai iegūtu informāciju par uzņēmumu iespējām sasniegt vēlamo rezultāti - ar trim “Rolling” uzņēmuma pārstāvjiem, diviem “Officeday” uzņēmuma pārstāvjiem un diviem biznesa konsultantiem no Somijas. Pamatojoties uz veikto darbu, tika izstrādāti praktiski ieteikumi uzņēmumu vadībai. Bakalaurā darba izstrādē ir izmantoti 64 informācijas avoti, tā apjoms – 78 lappuse. Bakalaura darbā ir izmantoti 13 attēli, 10 tabulas un 3 pielikumi.
 
The subject of this bachelor's paper is “Choosing a strategy for Latvian companies to enter the Finnish market”. In this relation, the objective of the paper was to develop proposals for entering the market for “Rolling” and “Officeday”, which will help them succeed in the Finnish market. To achieve this goal, the author conducted both theoretical and empirical research, during which the main aspects of the internationalization of companies were studied, the domestic market of the analyzed companies was analyzed, at the same time, their characteristics were given as part of assessing the ability to exit and successfully operate abroad. Also, a screening analysis was carried out to find the most suitable market for both companies; during the study, it was shown that “Rolling” and “Office day” chose the Finnish market as a priority. Also, 7 interviews were conducted to obtain information about the possibilities for companies to reach the desired market - with three representatives of “Rolling” company, two from “Officeday” company and two business consultants from Finland. On the basis of the work carried out, practical recommendations were developed for the management of the companies. Diploma paper is based on 64 literature sources and consists of 78 pages, including 13 pictures, 10 tabs and 3 appendixes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/54897
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV