A/S "Tukuma piens" konkurētspēja Latvijas tirgū.
Autor
Jemeļjanova, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba nosaukums ir „A/S “Tukuma piens” konkurētspēja Latvijas tirgū”. Darba mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskām atziņām, patērētāju aptaujas rezultātiem un izmantojot konkurētspējas novērtēšanas metodes, izpētīt A/S “Tukuma piens” konkurētspēju Latvijas tirgū, izdarīt secinājumus un sniegt priekšlikumus uzņēmuma attīstības stratēģijas pilnveidošanai. Darba pirmajā nodaļā izanalizēti konkurētspējas teorētiskie aspekti. Otrajā nodaļā izanalizēta uzņēmuma A/S “Tukuma piens” darbība, veikta konkurences vides analīze, izstrādāts M. Portera piecu spēku modelis, tāpat arī veikta SVID analīze un intervijas analīze. Trešajā nodaļā, izmantojot anketēšanas metodi, izpētīts patērētāju viedoklis par A/S “Tukuma piens” konkurētspēju Latvijas tirgū. Darba kopējais apjoms, neskaitot pielikumus, ir 60 lappuses. Darbā ir iekļauti 15 attēli, 3 tabulas, 5 pielikumi. Izmantotās literatūras avotu saraksts satur 30 avotus. Atslēgas vārdi: konkurence, konkurētspēja, konkurētspējas novērtēšanas metodes, A/S “Tukuma piens”. Bachelor thesis title is “Competitiveness of JSC “Tukuma Piens” in the Latvian market” The goal is based on theoretical knowledge, questionnaire method and methods of assessing competitiveness to research JSC “Tukuma piens” competitiveness in the Latvian market, perform observations and conclusions to be able to suggest proposition of how to improve the company’s development strategy. The first chapter consists of the theoretical aspects of competitiveness research. The second chapter consists JSC “Tukuma piens” business activity research, performed an analysis of the business competitive environment, developed M. Porter’s five forces model, as well performed SWOT analysis and interview research. The third chapter contains the questionnaire method with gathered and analyzed consumer's opinions about JSC “Tukuma piens” competitiveness in the Latvian market. The project consists of 60 pages, excluding the appendix. The project includes 15 images, 3 charts, 5 appendices. The reference list contains 30 different sources. Keywords: competition, competitiveness, competitiveness assessment methods, JSC “Tukuma piens”