Veikala DECATHLON Rīga e-komercijas attīstības projekta izstrāde
Autor
Kozlovskis, Gļebs
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Daiga
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Koronavīrusa pandēmijas noteiktie ierobežojumi noveda pie tā, ka Latvijas iedzīvotājiem bija nepieciešams sportot mājās vai brīvā dabā, kas izraisīja nepieciešamību pielāgoties . Attiecīgi visi aizliegumi ir izraisījuši ievērojamu pieprasījuma pieaugumu pēc sporta precēm, sporta apģērba un ar to saistītajiem produktiem. Savukārt uzņēmums Decathlon jau sen plānoja ienākt Latvijas tirgū, jo, ņemot vērā tā konkurences priekšrocības, tika plānots aizņemt diezgan plašu stabilu nišu. Ienākšana tirgū tika veiksmīgi pabeigta 2020. gadā, tomēr, ņemot vērā pandēmijas izraisītos fiziskās tirdzniecības ierobežojumus Latvijā, steidzami bija jāpārplāno mārketings un jāpopularizē zīmola preces tirgū, liekot uzsvaru uz e- komercija. Tomēr e-komercijas sistēmai, kas Decathlon veikalā ieviesta ienākot tirgū, ir virkne būtisku trūkumu, kas kopā ar citām nepilnībām un problēmām, kas parādījās, uzsākot veikala darbību Latvijā, neļauj Decathlon Latvija stabili augt Latvijas tirgus nišā. Maģistra darba mērķis ir, pamatojoties uz Decathlon datu analīzi, izstrādāt projekta priekšlikumu un attiecīgu rokasgrāmatu Decathlon veikala Rīgā problēmas risināšanai. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, maģistra darba ietvaros veikta tūrisma situācijas uzņēmumā, veikta empīrisko datu vākšana, lai noskaidrotu problēmas Rīgas Decathlon veikalā. Pēc iegūto rezultātu apstrādes, izvirzīta konkrētā problēma – uzņēmumam pastāv sliktā konversija e-veikalā, jo pircējiem ir pieejams mazāks preču sortiments. Konkrētās problēmas risināšanai izvirzītas divas alternatīvas. Pēc izvirzīto alternatīvu izvērtēšanas, izdevīgākajai alternatīvai “Decathlon e-komercijas veikala (mājaslapas) pārslēgšanu uz Polijas noliktavu” izstrādāta projekta rokasgrāmata. The restrictions imposed by the coronavirus pandemic led to the need for Latvians to do sports at home or outdoors, which necessitated adaptation. Accordingly, all bans have led to a significant increase in demand for sports goods, sportswear and related products. Decathlon, on the other hand, has long planned to enter the Latvian market, because, taking into account its competitive advantages, it was planned to occupy a fairly wide stable niche. Market entry was successfully completed in 2020, however, given the physical trade restrictions in Latvia caused by the pandemic, there was an urgent need to re-plan marketing and promote the branded goods in the market, with an emphasis on e-commerce. However, the e-commerce system introduced in the Decathlon store when entering the market had a number of significant shortcomings, which together with other shortcomings and problems that appeared when the store opened in Latvia, did not allow Decathlon Latvia to grow steadily in the Latvian market niche. The aim of the master's thesis is, based on the analysis of Decathlon data, to develop a project proposal and a relevant manual for solving the problem of the Decathlon store in Riga. In order to achieve the set goal, within the framework of the master's thesis, the tourism situation in the company was collected, empirical data was collected in order to find out the problems in the Riga Decathlon store. After processing the obtained results, a specific problem has been raised - the company has a bad conversion in the e-shop, because buyers have a smaller assortment of goods. Two alternatives have been put forward to address this issue. After evaluating the proposed alternatives, a project manual has been developed for the most advantageous alternative “switching of the Decathlon e-commerce store (website) to a Polish warehouse”.