SIA “Bauskas alus” novērtējums
Author
Ovsjaņikova, Jevgenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Joppe, Aina
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma ietvaros tiek apskatīta ar uzņēmuma vērtēšanu saistīta teorija, veikta uzņēmuma finanšu analīze, pētīta alus nozare Latvijā, veikta uzņēmuma konkurentu analīze, prognozēta uzņēmuma nākotnes darbība, noteikta uzņēmuma vērtība izmantojot diskontētās naudas plūsmas metodi, salīdzināmo darījumu metodi un salīdzināmo biržā kotēto uzņēmumu metodi. Pētījuma objekts ir SIA “Bauskas alus”. Darbā ir secināts, ka SIA “Bauskas alus” iekšējā vērtība ir tuva tirgus vērtībai, ko ir gatavi maksāt investori par līdzīgiem uzņēmumiem. Uzņēmuma vērtēšanas process ir palīdzējis autorei izprast, kā mainās uzņēmuma vērtība mainoties dažādiem to noteicošiem faktoriem. Šīs zināšanas var palīdzēt ikvienam finanšu speciālistam vai uzņēmuma vadītājam apzināti strādāt pie sava uzņēmuma vērtības celšanas. The study examines the theory of company valuation, provides financial statement analysis, explores beer industry in Latvia, analyses competitors, forecasts company's future performance, determines company's value using the discounted cash flow method, comparable transactions method and comparable listed companies method. The object of the research is Bauskas alus Ltd. The paper concludes that the intrinsic value of Bauskas alus Ltd is close to the market value that investors are willing to pay for similar companies. Company valuation process has helped the author to understand how the value of a company changes as various its determining factors change. This knowledge can help any financial professional or manager to purposefully work towards increasing the value of their company.