E-sports, tā biznesa iespējas Latvijā
Автор
Draudiņš, Kaspars
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Rupeika-Apoga, Ramona
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
E-sports ir jauna izklaides sfēra, līdz ar to parādās jautājumi par tā vietu tirgū un tā iespējamo auditoriju. Informācijas un datu trūkums par e-sporta tirgu, maksātspējīgo auditoriju un investīciju iespējām bremzē nozares attīstību Latvijā. Pētījuma mērķi ir izpētīt e-sporta biznesa iespējas, pierādīt e-sporta biznesa potenciālu un veicināt tā attīstību Latvijā. Pētījuma rezultāti atklāj nozares straujo izaugsmi un potenciālu. Pasaules piemēri rāda, ka investīciju un sponsoru darījumu skaits ik gadu palielinās, tomēr Latvijas tirgū šis straujais lēciens nav noticis, lai arī vietējo videospēļu spēlētāju ieinteresētība un maksātspēja e-sportā ir augsta. Atslēgas vārdi: e-sports, investīcijas, finansējums, ieņēmumi, profesionāls spēlētājs, profesionāla komanda, organizācijas, sponsorēšana, e-sporta pasākumi, zīmoli, e-sporta produkti, mediji. E-sports is a new branch of entertainment, so questions about its place in the market and its potential audience are emerging. Lack of information and data on the e-sports market, solvent audience and investment opportunities slow down the development of the industry in Latvia. Master thesis aims to explore the business side of e-sports, prove its business potential and promote its development in Latvia. The results of the study reveal the rapid growth and potential of the industry. World examples show that the number of investment and sponsorship transactions is increasing every year, however, this rapid jump has not taken place in the Latvian market, although the interest and solvency of local video game players in e-sports is high. Key-words: e-sports, investments, financing, revenue, professional player, professional team, organizations, sponsorship, e-sports events, brands, e-sports products, media.