Lielbritānijas, Zviedrijas un Izraēlas organizatoriskās kultūras pielietojuma analīze starptautiskajos uzņēmumos, kas pārstāv tiešsaistes spēļu industriju Latvijā
Author
Karimova, Kamila
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Sproģe-Rimša, Santa
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Organizatoriskā kultūra ir neatņemama uzņēmuma vadības faktora sastāvdaļa. Organizatoriskā kultūra ir rīks, kas veido darbinieku attieksmi pret darbu un viņu uzvedību, darba vietā virzienā, kas ķēdes beigās var radīt labvēlīgus apstākļus produktivitātes palielināšanai. Pētījuma mērķis ir ierosināt jaunu organizatoriskās kultūras modeli, kas būtiski samazinās nelīdzsvarotību starp efektīvu uzņēmējdarbību un darbinieku labklājību darbavietā tiešsaistes spēļu nozarē Latvijā, pamatojoties uz pētījumu teorijām, ko pārstāv galvenie zinātnieki, piemēram, organizācijas kultūras autore G. Hofstede, F. Trompenaārs un E. Šeins atklāj jaunu pieeju organizācijas kultūras analīzei. Šajā darbā autore izstrādāja un prezentēja kompleksu optimālas organizācijas kultūras sastāvdaļas sistēmu, ņemot vērā gan organizāciju iekšējās, gan ārējās vides īpatnības. Pētījumā tika izmantotas gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās metodes. Organizational culture is an integral factor of company run that directly effects on its efficiency or inefficiency and plays role of an asset of a company. Organizational culture is a tool that builds up the direction of employees’ attitude to work and their behavior within workplace what in the end of the chain can form favorable conditions for productivity increase. The aim of the study is to propose a new model of organizational culture that will essentially reduce the imbalance between effective business conduct and employee well-being at workplace in online gaming industry in Latvia, Based on studies of theories represented by major scholars such as G. Hofstede, F. Trompenaars and E. Schein in organizational culture, author brings to light a new approach of analysis of organizational culture. In this work, the author developed and presented a complex system of components of an optimal organizational culture, taking into account the peculiarities of both internal and external environment of organizations. Both qualitative and quantitative methods were used in the research.