Sociālo mediju ietekme uz patērētāja pirkšanas uzvedību
Autor
Konovko, Vlada
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba mērķis ir izpētīt sociālo mediju ietekmi uz patērētāja pirkšanas uzvedību Latvijā, izstrādāt priekšlikumus Latvijas uzņēmumiem izmantoto virzīšanas instrumentu uzlabošanai produktu pārdošanās apjoma pieaugumam. Mērķa sasniegšanai tiek izmantotas šādas metodes: monogrāfiskā metode – literatūras izpētes rezultātu izklāsts; kvantitatīvā metode – statistikas datu un aptaujas rezultātu analīze. Darbā tiek analizēti statistikas dati par sociālo mediju izmantošanu un patērētāja preferencēm, kā arī Latvijas iedzīvotāju aptaujas rezultāti par sociālo mediju un Instagram ietekmētāju jeb influenceru ietekmi uz patērētāja pirkšanas uzvedību dažādās vecuma grupās. Darbs sastāv no 3 galvenajām nodaļām: 1. – teorētiskā nodaļa, kurā tiek apskatīta sociālo mediju būtība un faktori, kas ietekmē patērētāja pirkšanas uzvedību. 2. nodaļā tiek pētīti Latvijas patērētāju pirkšanas paradumi. 3. nodaļā tiek analizēti Latvijas iedzīvotāju aptaujas rezultāti. The aim of the master thesis is to study the influence of social media on consumer buying behaviour in Latvia, to develop proposals for improving the promotional tools used by Latvian companies to increase product sales. The following methods are used to achieve the goal: monographic method - presentation of literature research results; quantitative method - analysis of statistical data and survey results. The paper analyses statistical data on the use of social media and consumer preferences, as well as the results of a survey of Latvian citizens on the impact of social media and Instagram influencers on consumer buying behaviour in different age groups. The thesis consists of 3 main chapters: 1 - theoretical chapter, which discusses the nature of social media and the factors that influence consumer buying behaviour. Chapter 2 examines the buying habits of Latvian consumers. Chapter 3 analyses the results of a survey of the Latvian population.