Transnacionālās uzņēmējdarbības loma jaunattīstības valstīs: Kamerūnas gadījums
Autor
Ngwana, Samuel Mbunuh
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Karnups, Viesturs Pauls
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Starpnacionālās uzņēmējdarbība ietvaros cilvēki cenšas īstenot uzņēmējdarbības mērķus to valstu starpā, kurās viņi atrodas, mobilizējot abās sabiedrībās pieejamos resursus veidos, kas atbilst viņu uzņēmējdarbības mērķiem. Globalizācijas dēļ cilvēki var atklāt jaunas kultūras, kopienas un iegūt zināšanas. Tajā pašā laikā cilvēki ar uzņēmējdarbības iniciatīvu uzsāk uzņēmējdarbību tīklā starp savu mītnes valsti un saņēmējvalstīm, izmantojot abpusēji pieejamos resursus. Šajā darbā tiek pētīta starpnacionālā uzņēmējdarbība Kamerūnā, lai izprastu tās ietekmi uz uzņēmumu izveidi un ekonomisko ietekmi jaunattīstības valstī. Galvenā uzmanība tiek pievērsta starptautiskai uzņēmējdarbībai Āfrikas jaunattīstības ekonomikā, ņemot vērā pētījumu trūkumu par starptautisko uzņēmējdarbību Āfrikas jaunattīstības ekonomikā. Kamerūna ir izvēlēta kā piemērota valsts, vadoties pēc tās ekonomiskā lieluma un daudzveidības, kā arī stratēģiskā stāvokļa Āfrikas kontinentā. Tādējādi, lai risinātu pētniecības problēmu, tiek pētīta trīs starptautisku Kamerūnas uzņēmēju darbība. Balstoties uz šī pētījuma secinājumiem, starptautisko uzņēmēju stimuls strādāt Kamerūnā ir viņu vēlme dot ieguldījumu valsts ekonomiskajā izaugsmē. Starpvalstu uzņēmējiem pieejamo resursu pamatā ir viņu izpratne par abiem uzstādījumiem un spēja koordinēt savas darbības, lai izvairītos no institucionālām problēmām un palielinātu kapacitāti. Arī augstākā līmeņa izglītības iegūšana un augsti kvalificēta tīkla pieejamība dažādās nozarēs sekmē tādu uzņēmumu veiksmīgu izveidi, kuri no savas puses paver ceļus vietējai kopienai uz starptautisku sadarbību. Transnational entrepreneurship is a practice whereby people seek to achieve business goals between the two countries they are based in, by mobilizing the resources they have in both societies in ways that work well with the businesses. Due to globalization, people can discover new cultures, communities, and gain knowledge. At the same time, people with entrepreneurial initiative start a business on the network between their home country and the recipient countries by making use of the resources available on both sides. In this thesis, transnational entrepreneurship in Cameroon is being studied to understand its impact on creation of enterprises and its economic impact in a developing country. The view of transnational entrepreneurship in a developing economy of Africa is the focus, considering the lack of research on transnational entrepreneurship from a developed country to a developing African country. Cameroon is selected as a suitable country to examine given its economic size and diversity, and its strategic position on the African continent. Thus, the operations of three Cameroonian transnational entrepreneurs are examined to address the research problem. Based on the findings of this study, the incentive of transnational entrepreneurs to work in Cameroon is their desire to contribute to the country’s economic growth. The resources available to transnational entrepreneurs are based on their understanding of the two settings and the ability to coordinate their activities to avoid institutional challenges and increase capacity. Also, holding advanced levels of education and exposure to a highly skilled network across different industries facilitates the successful inception of such businesses which for their part open a local community channel for international networking.