• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Viltotas preces – patērētāju izvēle un institūciju darbība pret to pieejamību tirgū

Thumbnail
View/Open
303-82938-Zarane_Santa_sz11040.pdf (1.481Mb)
Author
Zarāne, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Šavriņa, Baiba
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir “Viltotas preces – patērētāju izvēle un institūciju darbība pret to pieejamību tirgū”. Pētījuma mērķis ir novērtēt patērētāju izvēles ietekmējošos faktorus, apzināti izvēloties iegādāties viltotas preces, kā arī izvērtēt institucionālos aspektus cīņā ar viltojumu pieejamību Eiropas Savienības tirgū. Darbs strukturēts trīs nodaļās, aplūkojot patērētāju lēmumu pieņemšanas aspektus, viltojumu tirgus izplatības ekonomisko ietekmi, izpēti noslēdzot ar Latvijas patērētāju anketēšanas rezultātu apkopojumu un analīzi. Veicot analīzi secināts, ka Latvijas patērētāju galvenie iemesli, lai iegādātos viltotās preces ir to zemās cenas un informācijas trūkums par viltoto preču negatīvo ietekmi uz patērētāja veselību vai dzīvību. Atslēgas vārdi: patērētāja lēmuma pieņemšanas process, viltotas preces, viltoto preču ekonomiskā ietekme
 
Master thesis “Counterfeit goods - choice of consumers and actions of institutions against their availability on the market” aims to analyse factors affecting consumer choice by deliberately choosing to purchase counterfeit goods, as well as to assess the institutional aspects of combating the availability of counterfeits on the European Union market. The work is structured in three chapters, looking at the aspects of consumer decision-making, the economic impact of counterfeit goods, and analysis of attitudes Latvian consumers have towards counterfeit goods. The analysis concludes that the main reasons for Latvian consumers to purchase counterfeit goods are their low prices and the lack of information on the negative effects of counterfeit goods on the health or life of the consumer. Key words: consumer decision-making process, counterfeit goods, economic impact of counterfeit goods
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55068
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV