Pārbaudes darbu uzdevumu vērtēšanas kritēriju nozīme ģeogrāfijas apguvē
Author
Titoviča, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Kalvāne, Gunta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Pārbaudes darbu uzdevumu vērtēšanas kritēriju nozīme ģeogrāfijas apguvē. Linda Titoviča, darba vadītāja Dr. ģeog. vad. pētn. Gunta Kalvāne. Bakalaura darbs, 67 lpp. ar pielikumu, 32 attēli, 2 tabulas, 25 literatūras avoti. Latviešu valodā. Darba mērķis ir izvērtēt vērtēšanas kritēriju nozīmi ģeogrāfijas pārbaudes darba uzdevumos. Literatūras analīze veikta par skolēnu mācību sasniegumu vērtēšanu un tās veidiem, skolēnu mācību sasniegumu kritēriju nepieciešamību, vērtēšanas kritēriju piemēriem bioloģijā un ģeogrāfijā. Empīriskajā daļā izvērtēts skolēnu un skolotāju viedoklis par kritēriju nepieciešamību pārbaudes darbos, veikts gadījuma pētījums ģeogrāfijā, variējot uzdevuma kritēriju pieejamību un formu. Pētījuma rezultāti pierāda, ka skolēnu vērtējums uzlabojas, ja ir pieejami vērtēšanas kritēriji, taču skolotājam sistemātiski jāiemāca tie izmantot. Atslēgas vārdi: vērtēšanas kritēriji, vērtēšana, mācību sasniegumi, ģeogrāfija. The role of tests assessment criteria in the learning of geography. Linda Titoviča, supervisor Dr. geography leading researcher Gunta Kalvāne. Bachelor thesis, 67 pages with ennexes, 32 figures, 2 tables, 25 literature sources. In Latvian. Aim of the thesis is to evaluate the significance of assessment criteria in the tasks of geography examination. Literature analysis has been caried out about the assessment of students learning achievements and its types, the need for criteria for students learning achievements, examples of assessment criteria in biology and geography. In the empirical part, evaluated the opinion of students and teachers about the need for tests assessment criteria, conducted the case study in geography, changing the availability and form of task criteria. The results of the research show that students assessment improves if test assessment criteria are available, but the teacher must systematically teach students to use them. Keywords: assessment criteria, assessment, learning achievements, geography.