Spēle kā komunikatīvo prasmju veicinātāja pirmsskolā
Author
Bole, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Spēle kā komunikatīvo prasmju veicinātāja pirmsskolā. Darba autore: Karīna Bole Darba zinātniskā vadītāja: Vladislava Uršuļska Pētījuma mērķis: izzināt komunikatīvo prasmju attīstības īpatnības pirmsskolas vecuma bērniem un izstrādāt metodiskās sistēmas variantu ar didaktiskajām spēlēm šo prasmju veicināšanai pirmsskolā. Pētījuma teorētiskajā daļā skaidrota jēdzienu komunikācija un komunikatīvās prasmes būtība, kā arī pētīti šo prasmju veicināšanas priekšnoteikumi pirmsskolas izglītībā, uzsverot skolotāja zināšanu un rūpīgi plānotas darbības nozīmi. Balstoties uz Ž. Piažē, Ļ. Vigotska, D. Elkoņina un citu psihologu atziņām, apkopotas pirmsskolas vecumposma bērnu raksturīgākās fiziskās, kognitīvās un sociāli emocionālās attīstības iezīmes. Pētījuma praktiskajā daļā tika veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība komunikatīvo prasmju veicināšanā, izmantojot didaktiskās spēles. Pētījuma raksturojumā sniegti bērnu komunikatīvo prasmju diagnosticēšanā izmantotie paņēmieni, vērtēšanas kritēriji, bērnu raksturojums pētāmās problēmas kontekstā, bērnu un skolotājas sadarbības analīze, kā arī sadarbībā iegūtie rezultāti. Pamatojoties uz pedagoģiskajā izmēģinājuma darbībā iegūtajiem rezultātiem, darba autore secina, ka ir vēlama bērnu attīstības līmenim pielāgotu didaktisko spēļu iekļaušana mācību satura apguvē, jo tās sekmē bērnu dzīves prasmju attīstību. Darba apjoms: 67 lpp., 8 tabulas, 11 attēli, 54 literatūras un citu avotu vienības, 7 pielikumi. Atslēgas vārdi: komunikācija, komunikatīvās prasmes, pirmsskolas vecumposms, didaktiskās spēles. Title of research work: Game as the promoter of communicative skills in preschool. Author of the work: Karīna Bole Scientific supervisor of the work: Vladislava Uršuļska The aim of research: explore the specific features of the development of communicative skills for preschool children and to develop a variant of the methodological system with didactic games to promote these skills in preschool. The theoretical part of the study explains the concepts of communication and communicative skills and explores the preconditions for promoting these skills in preprimary education, emphasizing the importance of teacher`s knowledge and carefully planned activities. Based on the research of Piaget, Vygotsky, Elkonin and other psychologists, is summarized the most specific physical, cognitive and socioemotional development features of early childhood children. The practical part of the study carried out pedagogical pilot activities to promote communicative skills through didactic games. The study describes the methods used to diagnose children`s communicative skills, the evaluation criteria, the characteristics of children in the context of the problem to be studied, the analysis of children and teacher cooperation and the results obtained from cooperation. On the basis of the results of pedagogical pilot activities, the author concludes that it is desirable to include didactic games adapted to the level of children development in learning content because it is the contribute to the development of children`s life skills. Amount of the work: 67 pages, 8 tables, 11 pictures, 54 units of literature and other information sources, 7 appendices. Key words: communication, communicative skills, preschool age, didactic games.