• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadīgu bērnu aplicēšanas prasmju sekmēšana rotaļnodarbībā

Thumbnail
View/Open
299-80893-Harlamova_Karina_kh18006.pdf (834.5Kb)
Author
Harlamova, Karina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbu “4-5 gadīgu bērnu aplicēšanas prasmju sekmēšana rotaļnodarbībā” izstrādāja Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente Karina Harlamova, darba vadītāja Dagnija Vigule (Dr.paed.) Kvalifikācijas darbs uzrakstīts uz 55. lpp., 42 literatūras avotiem, no kuriem : 19 latviešu valodā, 22 krievu valodā, 1 angļu. Darbs sastāv no ievada, 2 daļām, secinājumiem un 1 pielikuma. Kvalifikācijas darba pirmajā - teorētiskajā daļā tiek studēti teorētiskie avoti par aplicēšanu un aplicēšanas prasmes veidošanās pirmsskolā pedagogu atziņās. Aplicēšanas prasmes veicinošie un kavējošie faktori balstoties uz Богатеева.3, Гусакова.М, Комарова.Т, Dzintere.D, Грибовская.А. un citu autoru atziņām. Sniegts bērna (4-5 g.,v.,) vecumposma raksturojums, balstoties uz D. Boša, Ž. Piažē , G.Svence, Ļ.Vigotska un citu autoru atziņām. Darba otrajā - empīriskajā daļā iekļauts pētījumu vietas apraksts, apkopoti un analizēti aplikācijas darbības veicinoši faktori rokdarbu rotaļnodarbībās. Pētījums veikts 2020./2021. mācību gada laikā un darbā apkopoti un analizeti iegūto datu rezultāti. Kvalifikācijas darba adresāti ir vecāki un pirmsskolas skolotāji.
 
The qualification paper “Promotion of 4-5 year old children's application skills in play exercise” was developed by Karina Harlamova, a student of the Faculty of Pedagogy, Psychology and Art of the University of Latvia, supervisor Dagnija Vigule (Dr.paed.) The qualification paper is written on page 55, 42 literature sources, of which: 19 in Latvian, 22 in Russian, 1 in English. The work consists of an introduction, 2 parts, conclusions and 1 appendix. In the first - theoretical part of the qualification paper, theoretical sources on application and the development of application skills in preschool teachers are studied. Factors promoting and hindering application skills based on Богатеева.3, Гусакова.М, Комарова.Т, Dzintere.D, Грибовская.А. and other authors. A description of the age of the child (4-5 years, v.) Is given, based on D. Boša, Ž. Piaget, G.Svence, L.Vygotsky and other authors. The second - empirical part of the work includes a description of the research site, summarizes and analyzes the factors promoting the application activities in handicraft games. The study was conducted in 2020/2021. the results of the obtained data are summarized and analyzed during the school year and at work. The addressees of the qualification paper are parents and pre-school teachers.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55364
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV