4-5gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana lomu rotaļās pirmsskolā
Autor
Bergmane, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma: 4 – 5 gadīgu bērnu saskarsmes prasmju veicināšana lomu rotaļās pirmsskolā Darba autore: Laura Bergmane Darba vadītāja: Doc. Dr. paed. Daiga Kalēja Gasparoviča Darba apjoms: 61 lpp., 11 attēli, 6 tabulas, 4 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt kā iespējams sekmēt saskarsmes prasmes izmantojot lomu rotaļas ikdienas darbā Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek apkopota un analizēta dažādu autoru zinātniskā literatūra. Autori apraksta saskarsmes prasmes, to nozīmīgumu bērna ikdienā, lomu rotaļu pozitīvo ietekmi uz bērna attīstību. Empīriskajā daļā darba autore apraksta pētnieciski praktisko darbību (novērošanu, anketēšanu, pedagoģiskā izmēģinājuma darbību), balstoties uz teorētiskajā daļā gūtajām atziņām, ieteikumiem, arī apraksta pētījumā iegūto rezultātu. Anketēšanā iegūtie rezultāti tiek apkopoti diagrammās, bet saskarsmes prasmju izaugsme pēc mērķtiecīgas lomu rotaļu iekļaušanas ikdienas darbā tiek aprakstīta uzsverot izaugsmi. Atslēgas vārdi: saskarsmes prasmes, lomu rotaļas Theme of qualification paper: Promotion of communication skills for 4 - 5 year old children through role plays in preschool. Author of the paper: Laura Bergmane Supervisor of the research: Doc. Dr. paed. Daiga Kalēja Gasparoviča. Paper consists of: 61 pages, 11 pictures, 6 tables, 4 appendices. Aim of the research: theoretically and practically discover how it is possible to promote communication skills using the role of play in everyday work. The theoretical part of the qualification paper summarizes and analyzes the scientific literature of various authors. Authors describe communication skill, its importance in the child's daily life, the positive impact of role play on the child's development. In the empirical part author describes the research-practical activities (observation, questionnaire, pedagogical experiment), based on the findings and recommendations of the theoretical part, also describes the results of the research. The results of the questionnaire are summarized in diagrams, but the development of communication skills after the purposeful inclusion of role-plays in daily work is described with an emphasis on growth. Keywords: communication skills, role play.