Literārie darbi – līdzeklis vecākā pirmsskolu vecuma bērnu radošuma sekmēšanai
Author
Tkačenko, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Literārie darbi – līdzeklis vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšanai. Darba autore: Marina Tkačenko. Darba mērķis: Pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma veicināšanas iespējas. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek analizētas dažādu autoru atziņas par radošumu, tiek izzināta radošās aktivitātes veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem un tiek pētītas literāro darbu izmantošanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma veicināšanai. Empīriskajā daļā ir atspoguļots pētījums par bērnu radošuma attīstību, sniegts pētījuma metodoloģiskais apraksts, tika izstrādāti radošuma novērtēšanas kritēriji, kas sniedz iespēju novērtēt bērnu radošumu gan pētījuma sākumā, gan pētījuma beigās. Iegūtie rezultāti tiek analizēti un atspoguļoti tabulās un diagrammās. Izstrādājot pētniecisko darbu, ir apstiprinājusies pozitīva atbilde uz pētījuma jautājumu, vai literārie darbi atraisa un veicina vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošumu. Darba struktūra: Ievads, divas nodaļas, 19 attēli, 3 tabulas, secinājumi, priekšlikumi, 44 izmantotās literatūras un informācijas avoti, 2 pielikumi. Darba apjoms: 56 lpp. Ticle of the study: Literary works - a means to promote creativity in older preschool children. Author: Marina Tkačenko The aim of the study: To study the possibilities of promoting the creativity of older preschool children. The work consists of two parts - theoretical and empirical In the theoretical part of the study the findings of various authors on creativity are analyzed, the formation of creative activity for older preschool children is explored and the possibilities of using literary works to promote the creativity of older preschool children are studied. In the empirical of the studya study on the development of children's creativity is presented, a methodological description of the study is provided, creativity assessment criteria were developed, which provide an opportunity to assess children's creativity both at the beginning and at the end of the study. The obtained results are analyzed and presented in tables and diagrams When developing the research work, a positive answer to the research question has been confirmed, whether literary works unleash and promote the creativity of older preschool children. The structure of the study: Introduction, two sections, 19 images, 3 tables, conclusions, suggestions, references and information sources 44, 2 appendices. Total page count: 56 pages.