4-5 gadu veco bērnu matemātisko priekšstatu pilnveide dabaszinātņu jomā
Автор
Apoga, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums:4-5 gadu vecu bērnu matemātisko priekšstatu pilnveide dabaszinātņu jomā. Darba mērķis ir, izpētit kā veicināt 4-5 gadu vecu bērnu matemātisko priekšstatu pilnveidi dabaszinātņu jomā. Darba autore: Kristīna Apoga Darba vadītaja Asoc. prof. doc.,Dr.paed.,Mg.hist Staņislava Marsone. Pētījuma mērķis: izpētīt, vai pirmsskolas vecuma bērni visus šajā vecumā programmā paredzētos matemātiskos priekšstatus var apgūt caur citiem darbības veidiem. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma hipotēze: ja pirmsskolas vecuma bērnam matemātiskos priekšstatus veidos un nostiprinās ikdienas dzīves darbībās, kā arī rotaļu veidā tēlotājmākslas, valodas attīstības u. c. nodarbībās, tad bērns izpratīs matemātiskās likumsakarības atbilstoši izglītības programmā noteiktajām normām. Mērķa sasniegšanai izzināju pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīzi par 4-5 gadus vecu bērnu personības attīstības īpatnībām ,par pirmsskolas pedagoģiskā procesa organizācijas formām mūsdienās , par dažādām iespējamajām bērnu rotaļu darbības formām,par matemātiskajiem priekšstatiem, kuri būtu jāapgūst 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, kā tie būtu pakāpeniski jāiegūst. Pētījumā secināts, ka 4-5 gadu vecu bērnu matemātisko priekštatu pilnveide dabaszinātņu mācību jomā būs sekmīgāka , ja tiks ievērots bērna attīstības līmenis atbilstošas vides veidošanai, ievērota bērna iepriekšējā dzīves pieredze un zināšanas ievērojot Valsts Izglītības noteiktās vadlīnijas un pirmsskolas izglītības programmas paraugi. Title: Improvement of mathematical notions of 4-5 year old children in the field of natural sciences. The aim of the work is to study how to promote the improvement of mathematical notions of 4-5 year old children in the field of natural sciences. Author of the work: Kristīna Apoga Supervisor Assoc. prof. doc., Dr.paed., Mg.hist Stanislava Marsone. The aim of the research: to investigate whether pre-school children can acquire all the mathematical ideas provided for in the program at this age through other types of activities. Object of research: pedagogical process in preschool. Hypothesis of the research: if a pre-school child's mathematical notions are formed and strengthened in everyday life activities, as well as in the form of toys, fine arts, language development, etc. c. lessons, the child will understand the mathematical regularities in accordance with the norms specified in the educational program. To achieve the goal, I learned the analysis of pedagogical and psychological literature on the peculiarities of 4-5-year-old children's personality development, forms of organization of pre-school pedagogical process nowadays, various possible forms of children's play activities, mathematical ideas that should be acquired by 4-5-year-old children in pre-school pedagogical in the process as they should be gradually acquired. The study concludes that the improvement of mathematical notions of 4-5 year old children in the field of science education will be more successful if the child's level of development for the appropriate environment is observed, the child's previous life experience and knowledge are observed.