Jaunākā vecuma bērnu sociālo prasmju sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā
Автор
Damberga, Juta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Autore šo kvalifikācijas darbu ir rakstījusi par jaunākā vecuma bērnu sociālo prasmju sekmēšanu vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā. Darba autore Juta Damberga, darba vadītāja docētāja Daiga Kalēja -Gasparoviča. Darbā ir analizēta jaunāko bērnu sociālo prasmju sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā, pedagoģiskais vērojums un neformāla pedagogu intervija. Darba uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt literatūru par sociālajām prasmēm un to sekmēšanu; 2.Teorētiski analizēt literatūru par bērnu vecumposmu; 3.Analizēt literatūru par vizuālās mākslas nodarbībām pirmsskolā; 4.Pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Pēc kvalifikācijas darba izstrādes var secināt, ka bērns, vispirms, sociālās prasmes mācās no pieaugušajiem un ar savu piemēru pieaugušais māca tās bērnam. Skolotāja prasmīga darbība var veicināt bērna pašvērtējumu un sadarbības prasmes un lai tiktu veicināta pozitīva mijiedarbība pieaugušajam ir jāieklausās bērna vēlmēs. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, vizuālās mākslas nodarbības pirmsskolā, bērnu sociālo prasmju sekmēšana. Darbs ir izveidots uz 41 lapām. Starp tām ir 11 tabulas un 6 attēli. The author of this qualification work has written about the promotion of social skills of young children in pre-school visual arts classes. The author of the work is Juta Damberga, the supervisor is the lecturer Daiga Kalēja-Gasparoviča. The paper analyzes the promotion of the young children's social skills in pre-school visual arts, pedagogical observation and informal teacher interview. Tasks: 1.Theoretical analysis of literature on social skills and their promotion; 2.Theoretical analysis of the literature on the age of children; 3.To analyse the literature on visual arts classes in preschool; 4.To test theoretical findings in an empirical study and to analyse the obtained results. After developing the qualification paper, it can be concluded that the child first learns social skills from adults and by his example the adult teaches them to the child. The skill of the teacher can promote the child's self-esteem and cooperation skills, and in order to promote positive interaction, the adult must listen to the child's wishes. Keywords: social skills, visual arts classes in preschool, promotion of children's social skills. The job is created on 41 pages. Among them are 11 tables and 6 pictures.