3-4 gadīgo bērnu ģeometrisko formu apguves spēles
Автор
Maļčonoka, Ksenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba tēma: 3-4 gadīgo bērnu ģeometrisko formu apguves spēles Darba autore: Ksenija Maļčonoka Pētījuma mērķis: analizēt teorētiskās atziņas un pētīt 3 – 4 gadīgu bērnu ģeometrisko formu apguves sekmēšanu spēļu izmantošanas laikā. Darba struktūra: ievads, divas nodaļas - teorētiskā un praktiskā, secinājums, literatūras saraksts. Teorētiskajā daļā: zinātniskās literatūras analīze par 3-4 gadus vecu bērnu attīstības pazīmēm, kā arī spēļu jēdzienu, spēļu klasifikāciju un to īpašībām. Tiek aplūkota arī matemātikas joma, tās galvenie komponenti, noteikts ģeometrisko formu apguves saturs. Empīriskajā daļā: pētīta ģeometrisko formu apgūšanas reālā situācija spēlēs. Tika veikti pētījuma metodiskie raksturlielumi un iegūto rezultātu novērtēšana. Darba apjoms: 37 lappuses, darbā iekļauti 2 attēli un 3 tabulas, pievienots 1 pielikums, izmantoti 42 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: didaktiskās spēles, priekšstati par ģeometriskām figūrām, pirmsskolas pedagoģiskais process, 3-4 gadīgi bērni Theme of the work: Games for 3-4 year old children to learn geometric shapes. Author of the work: Ksenija Maļconoka. Aim of the study: To analyze the theoretical findings and to study possibilities of the acquisition of geometric shapes at 3-4 year old children during the use of games. Structure of the work: Introduction; two chapters - theoretical and practical; Conclusion; References. Theoretical part: Analysis of scientific literature on the signs of mental development of 3-4 year old children; the notion of games, classification of games and their properties. There has been also considered the field of mathematics, its main components, and the content of geometric shape learning. Empirical part: there has been studied the real situation of geometric shape learning in games. There has been performed methodological characteristics of the study and evaluation of the obtained results. In the course of the study, there has been obtained a positive answer to the research question, whether games can facilitate of geometric shape learning at 3-4 year old children. The scope of the work: Thesis consists of: 38 pages, 2 figures and 3 tables, 1 appendix, 42 references.