Daudzveidīgo brīvas rotaļas sižetu ietekme uz bērnu izziņas intereses attīstību jauktā vecuma grupā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Zīlniece, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Autore: Irina Zīlniece Temats: Daudzveidīgo brīvas rotaļas sižetu ietekme uz bērnu izziņas intereses attīstību jauktā vecuma grupā pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis: Radīt apstākļus bērnu brīvas rotaļas attīstībai un pārbaudīt vai tas sekmēs bērnu izziņas intereses pieaugumu. Kvalifikācijas darbs sastāv no 3 nodaļām. Pirmā nodaļa apraksta dažādu autoru atziņas par radošas jeb brīvas rotaļas būtību, tas attīstību atbilstoši bērnu vecumam un metodēm, kas var sekmēt brīvas rotaļas attīstību. Otrā nodaļa apraksta dažādu autoru atziņas par izziņas intereses būtību, bērnu domāšanas attīstību atbilstoši vecumam un veidiem, kas sekmē izziņas interesi. Trešā nodaļā aprakstīts autores pētnieciskais darbs divās pirmsskolas iestādēs par 19 un 14 bērniem (novērošana un vērtēšana), bērnu brīvas rotaļas un izziņas intereses vērtējumu salīdzināšana, izmēģinājums vienā pirmsskolas grupā un to rezultātu analīze, kā arī tiek sniegti secinājumi un priekšlikumi citiem pedagogiem. Kvalifikācijas darbā ietilpst 81 lapaspuses, 21 attēls, 6 tabulas, 50 literatūras avoti un 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: brīvā rotaļa, izziņas interese, griba, spēle. Subject: The impact of diverse free play stories on the development of children's cognitive interest in a mixed age group in a pre-school educational institution. Aim of the work: To study theoretically the connection between free play and cognitive interest, to create based on theory conditions for the development of children's free play and to check if it results the growth of children's cognitive interest. The qualification work consists of 3 chapters. The first chapter describes the research of various authors about the essence of free play, it development according to the age of children and methods that can promote the development of free play. The second chapter describes the research of various authors about the essence of cognitive interest, the development of children's thinking according to age and the ways that promote cognitive interest. The third chapter presents the author's research work in two preschool institutions for 19 and 14 children (observation and evaluation), comparison of children's free play and cognitive interest assessments, taking one preschool group for pilot activities and analysis of their results. Conclusions and suggestions for other teachers are also provided. The qualification work includes 81 pages, 21 figures, 6 tables, 50 references and 5 attachments. Key words: free play, cognitive interest, will, game.