Runas traucējumu mazināšanas iekļaujošās iespējas 5-7 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Arsoba, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore: Ieva Arsoba Darba nosaukums: Runas traucējumu mazināšanas iekļaujošās iespējas 5-7 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis: Analizēt runas traucējumu mazināšanas pedagoģiskās iespējas pirmsskolas posmā. Satura apraksts: Darba autore izvirzīja hipotēzi, ka veiksmīga bērnu ar runas traucējumiem iekļaušana vispārizglītojošās pirmsskolās būs veiksmīga, ja agrīnā vecumā tiks noteiktas runas attīstības grūtības, bērniem tiks piedāvāts nepieciešamais pedagoģiskais atbalsts, lai iekļaušanās vidē notiktu sekmīgi un notiks plānveida kopdarbs un periodiska atgriezeniskās saites analizēšana, sadarbojoties grupas pedagogam, iestādes speciālistiem un vecākiem. Autore izvirzīja vairākus uzdevumus: raksturot runas traucējumus pirmsskolā, iepazīties ar pedagoģiski psiholoģisko literatūru par runas traucējumiem, to atpazīšanu un palīdzības iespējām, veikt analīzi par pedagoģiskajām atbalsta iespējām runas traucējumu mazināšanas iekļaujošajām iespējām pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā tika izmantota pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze un pedagoģiskais novērojums, pedagoģiskās situācijas analīze un datu matemātiskā analīze. Rezultāti: Pētījumā tika noskaidroti biežāk sastopamie runas traucējumi pirmsskolas periodā. Pēc pedagoģiskās literatūras tika analizēti dažādi paņēmieni runas traucējumu noteikšanā un speciālistu piesaistē, runas traucējumu korekcijai vai novēršanai. Secinājumi: Veiksmīga bērnu ar runas traucējumiem iekļaušana grupas vidē būs tad, ja iekļaušana notiks sadarbojoties iestādes speciālistiem, grupas audzinātājiem, vecākiem un grupai kopumā. Atslēgvārdi: runa, runas traucējumi, runas traucējumu iekļaujošās iespējas, pedagoģiskais atbalsts, sadarbība, metodes un darba paņēmieni. The author: Ieva Arsoba Job title: Speech disorder reduction inclusive opportunities for 5-7 years old children in a pre-school educational institution. Purpose of the work: To analyse the pedagogical possibilities of reducing speech disorders in the preschool stage. Content: The author hypothesized that successful inclusion of children with speech disorders in general pre-schools will be successful if speech development difficulties are identified at an early age, children will be offered the necessary pedagogical support for successful integration and planned collaboration, and periodic feedback analysis with group teacher, institution specialists and parents. The author set several tasks: to describe speech disorders in preschool, to get acquainted with pedagogical psychological literature on speech disorders, their recognition and possibilities of help, to perform analysis of pedagogical support possibilities of inclusive speech reduction in pre-school educational institution. The analysis and analysis of pedagogical and psychological literature, analysis of pedagogical situation and mathematical analysis of data were used in the research. Results: The study identified the most common speech disorders in preschool. According to the pedagogical literature, various methods of diagnosing speech disorders and attracting specialists, correction or prevention of speech disorders were analyzed. Conclusions: The successful inclusion of children with speech impairments in the group environment will be successful if the inclusion takes place in collaboration with the institution's specialists, group educators, parents and the group as a whole. Keywords: speech, speech disorders, speech disorder inclusive opportunities, teaching aid, cooperation, the methods and techniques.