5-7 gadīgu bērnu lasīt prasmes veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Автор
Kukle, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs: 5-7 gadīgu bērnu lasīt prasmes veicināšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darba autors: Agnese Kukle Darba vadītājs: Inga Stangaine Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pamatot metodes un paņēmienus 5-7 gadīgu bērnu lasīšanas prasmju apguves veicināšanai. Pētījuma hipotēze: Bērnu lasīt prasmju apguve tiks veicināta, ja bērni būs ieinteresēti un motivēti izzināt iespiestā teksta saturu, pildot daudzveidīgus un jēgpilnus uzdevumus. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagogu un psihologu atziņas par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību, lasīt prasmes apguvi, dažādām pedagoģiskajā procesā izmantojamām metodēm bērnu lasītprasmes veicināšanai. Pētījuma empīriskajā daļā, balstoties uz Pirmsskolas mācību programmā norādītajiem sasniedzamajiem rezultātiem valodas mācību jomā, tiek pētīts, kā var veicināt bērnu interesi par rakstīto tekstu, kādas metodes var izmantot, lai sekmētu bērnu lasīt prasmi. Tiek veikta vecāku aptauja, lai izprastu ģimenes attieksmi pret lasīt prasmi un tās nozīmi, kā arī pret pedagoģisko procesu pirmsskolā. Šie rezultāti tiek apkopoti un analizēti, lai iegūtu informāciju un veicinātu sadarbību ar vecākiem lasīt prasmes veicināšanai. Nobeigumā, iegūtie dati tiek salīdzināti, analizēti un tiek izdarīti secinājumi vai rezultāti apstiprina izvirzīto hipotēzi. Darbā izmantoti 64 zinātniskās literatūras avoti gan latviešu, gan angļu, gan krievu valodā. Darbu ilustrē 30 attēli, 2 tabulas, 1pielikums. Kopējais lapaspušu skaits ir 48 Atslēgvārdi: pirmsskola, prasme, metodes, lasīt prasme, pedagoģiskais process Qualification work: 5-7 years old children’s literacy skills promotion in the pedagogical process in preschool. Author of the work: Agnese Kukle Scientific supervisor of the work: Inga Stangaine The purpose of the research: to theoretically find out and practically substantiate the methods and techniques for the promotion of reading skills of 5-7 years old children. Research hypothesis: The acquisition of children's reading skills will be promoted, and children will be interested and motivated to learn the content of the printed text by performing various and meaningful tasks. The theoretical part of the qualification paper analyzes the findings of teachers and psychologists on the development of older preschool children, the acquisition of reading skills, various methods used in the pedagogical process to promote children's reading skills. In the empirical part of the study, based on results to be achieved in the field of language learning indicated in the Preschool curriculum, it is explored how children's interest in written text can be stimulated, what methods can be used to promote children's reading skills. A survey of parents is conducted to understand the family's attitude towards reading skills and their meaning, as well as towards the pedagogical process in preschool. These results are collected and analyzed to obtain information and foster collaboration with parents to promote reading skills. Finally, the obtained data are compared, analyzed and conclusions are drawn whether the results confirm the hypothesis. Sources of scientific literature 64, in Latvian, English and Russian are used in the operating process. The work is illustrated by 30 pictures, 2 tables, 1appendice. The total number of pages is 48. Keywords: preschool, skill, methods, literacy, pedagogical process.