• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolotāju pašefektivitātes un izdegšanas saistība ar skolotāju un skolēnu attiecībām

Thumbnail
Открыть
299-81006-Sastakovica_Patricija_ps18001.pdf (393.1Kb)
Автор
Šastakoviča, Patrīcija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Plaude, Alla
Дата
2021
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai starp skolotāju savstarpējām attiecībām ar skolēniem un skolotāju pašefektivitāti pastāv pozitīvas saistības un starp skolotāju skolēnu attiecībām un izdegšanu pastāv negatīvas saistības. Pētījuma datu ievākšanai izmantotas trīs aptaujas: Norvēģu skolotāju pašefektivitātes skala (Norwegian Teacher Self–Efficacy Scale (NTSES), Skaalvik & Skaalvik, 2007; skalu Latvijā adaptējusi G. Virse, 2015), Maslačas Skolotāju izdegšanas aptauja (Maslach Burnout Inventory – Educator’s Survey (MBI-ES), Maslach, Jackson, & Leiter, 1996; Latvijā aptauju adaptēja L. Riekstiņa-Avotiņa, 2003 un N. Paškeviča, 2005), Skolotāju – skolēnu attiecību aptauja (Teacher – Student Relationship Inventory (TSRI), Ang, 2005). Pētījuma izlasi veido 85 respondenti vecumā no 21 līdz 76 gadiem. Pētījuma rezultāti daļēji apstiprina pētījuma sākumā izvirzītās hipotēzes. Starp divām skolotāju un skolēnu attiecību dimensijām un skolotāju pašefektivitāti pastāv pozitīvas saistības. Novērotās saistības starp 2 no 3 izdegšanas dimensijām un skolotāju – skolēnu attiecību apmierinātības dimensiju ir negatīvas.
 
The aim of the study was to determine whether there is a positive correlation between teacher – student relationships and teacher self-efficacy, and whether there is a negative correlation between teacher – student relationship and burnout. Three surveys were used to collect research data: Norwegian Teacher Self–Efficacy Scale ((NTSES), Skaalvik & Skaalvik, 2007; adapted in Latvia by G. Virse, 2015), Maslach Burnout Inventory – Educator’s Survey ((MBI-ES), Maslach, Jackson, & Leiter, 1996; adapted in Latvia by L. Riekstiņa-Avotiņa, 2003 and N. Paškeviča, 2005), Teacher – Student Relationship Inventory ((TSRI), Ang, 2005). The study sample consists of 85 respondents aged 21 to 76. The results of the study partially confirm the hypotheses put forward at the beginning of the study. There is a positive correlation between two dimensions of teacher – student relationships and teacher self-efficacy. The observed relationship between 2 of the 3 dimensions of burnout and the satisfaction dimension of teacher – student relationships is negative.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55402
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV