3-4 gadīgo bērnu sociālo prasmju sekmēšana kultūras izpratnes un pašizpausmes jomas nodarbībās pirmsskolā
Autor
Cauņa, Ģalkaja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore : Ģalkaja Cauņa Darba vadītāja : Doc., Dr.paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tematu „3-4 gadīgo bērnu sociālo prasmju sekmēšana kultūras izpratnes un pašizpausmes jomas nodarbībās pirmsskolā”. Pētījuma aktualitāte balstās uz izglītības satura izmaiņām sakarā ar Skola 2030 un nepieciešamību sekmēt bērnu sociālas prasmes pilnveidojot mācību programmu kultūras izpratnes un pašizpausmes jomā. Pētījuma mērķis: ar teorētisko un empīrisko metožu palīdzību pētīt vidējās pirmskolas vecuma bērnu sociālo prasmju sekmēšanu pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek izvērtēti sociālo prasmju teorētiskos aspektus, 3-4 gadīgo bērnu vecumposma sekmēšanas raksturojumu, kā arī vidējā pirmskolas vecumam piemēroto mācību saturu pirmskolas izglītības iestādēs kultūras izpratnes un pašizpausmes jomā sociālo prasmju sekmēšanai. Empīriskajā daļā veikts pētījums par pirmskolas iespējām bērnu sociālo prasmju sekmēšanā. Pētījuma laikā tika pārbaudīta hipotēze, ka vidējā pirmskolas vecuma bērnu sociālās prasmes pirmsskolā tiks sekmētas, ja •tiks izmantoti bērna vecumposma attīstībai atbilstoši uzdevumi mācību jomās; •tiks ielietotas dažādas mācību metodes. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, kultūras izpratnes un pašizpausmes joma, vidējā pirmskolas vecuma bērnu prasmju sekmēšana, pirmskola, mācību saturs. Kvalifikācijas darba apjoms : 43 lpp, 11 attēli, 9 tabulas, 5 pielikumi un izmantotās literatūras un informāciju avotu skaits : 23 vienības, no tiem 10 angļu valodā un 5 krievu valodā. Author of the work: Ģalkaja Cauņa Leader: Doc., Dr.paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča The qualification paper has been developed on the topic “Development of social skills for 3-4-year-olds within cultural understanding and self-expression in nursery classes”. The topicality of the research is based on changes in the content of education due to the School 2030 and the need to promote children's social skills by improving the curriculum in the field of cultural understanding and self-expression. The aim of the research: to study the promotion of social skills of pre-school children in pre-school with the help of theoretical and empirical methods. The qualification work consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part evaluates the theoretical aspects of social skills, the characteristics of 3-4 years old, as well as the content of teaching in pre-school educational institutions in the field of cultural understanding and self-expression for the promotion of social skills. In the empirical part, a study of pre-school opportunities in promoting children's social skills is conducted. The study tested the hypothesis that the social skills of middle-aged children in pre-school will be promoted if • tasks appropriate to the development of the child's age will be used in the fields of study; • different teaching methods will be used. Keywords: social skills, field of cultural understanding and self-expression, promotion of skills of middle school children, pre-school, study content. Volume of qualification work: 43 pages, 11 pictures, 9 graphs, 5 attachments and number of used literature and information sources: 23 units, 10 of them in English and 3 in Russian.