2 – 4 gadu vecu bērnu dialogrunas pilnveide ikdienas sadzīves situācijās
Autor
Romanova, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums. ‘’2 – 4 gadu vecu bērnu dialogrunas pilnveide ikdienas sadzīves situācijās’’ Darba autore: Inga Romanova. Darba vadītāja: Dr. paed. Agrita Tauriņa. Darba mērķis: Pētīt 2 – 4 gadu vecu bērnu dialogrunas pilnveidi ikdienas sadzīves situācijās. Hipotēze: 2-4 gadus vecu bērnu dialogrunas pilnveide ikdienas sadzīves situācijās norit sekmīgāk, ja: • grupas vidē ir izveidoti interešu centri, runājošās sienas materiāli, kas piesaista bērnu uzmanību, izraisa interesi pievienoties vai uzsākt sarunu; • pedagogs uzdod jautājumus, piedāvā atbilžu variantus, pacietīgi uzklausa. Pētījuma uzdevumi: • analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par dialogrunas prasmēm. • raksturot dialogrunas prasmes 2 – 4 gadus veciem bērniem. • organizēt empīrisko pētījumu 2 – 4 gadu vecu bērnu dialogrunas prasmes ikdienas sadzīves situācijās. • analizēt empīriskā pētījuma iegūtos rezultātus. Darba struktūra- darbam ir 63 lapaspuses, 12 tabulas, 6 attēli, 2 pielikumi, 38 literārie avoti. Darbā apkopotas un analizētas pedagogu un psihologu izteiktās atziņas par dialogrunas attīstīšanas iespējām 2-4 gadu veciem bērniem ikdienas sadzīves situācijās, ievērojot bērna fiziskās un psihiskās attīstības līmeni. Atslēgas vārdi: bērns, valoda, dialogrunas pilnveide ikdienas sadzīves situācijās, pirmsskola. Pētījuma metodes: • teorētiskās literatūras analīze • empīriskās metodes – novērojums • pārrunas • pētījuma rezultātu apstrāde The title of the work: ‘’Improvement of dialogic speech in children aged (2-4 years) in every day situations’’ Author of the work: Inga Romanova Supervisor: Dr. paed. Agrita Tauriņa. The main object of the research: Monitoring of dialogic speech development of 2-4 year olds in everyday situations. Hypothesis: Improvement of dialogic speech of 2-4 year olds in everyday situations is more succesfull if: • If the teacher, in the teaching process offers talking walls which are adequate to the theme and or the age range of children; • If the teacher in the teaching process asks questions, listens to and encourages the child; The main tasks of the research: • To analyze the theories about dialogic speech, of scientists and researchers; • To describe the prowess in dialogic speech of 2-4 year olds; • To organize an empirical reasearch based on the prowess of dialogic speech of 2-4 years olds in everyday situations. • To analyze the results of the empirical research; Structure of the work: The work has 63 pages, 12 table, 6 pictures, 2 additions, 38 literal sources. In the work there are combined and analyzed the findings of researchers in the field of dialogic speech, about the posibilities of improvement of dialogic speech in children aged 2-4 years in everyday situations, taking in to the account the physical and mental development of the child. Keywords: child, language, improvement of dialogical speech in everyday situations, preschool; The methods of the research: • Analysis of theoretical literature; • Observation of the empirical method; • Conversation; • Processing the results gained from the study;