Smiltenes novada vēstītājfolkloras izmantošana vietējās kultūrvides iepazīšanai pirmsskolā
Autor
Leimane, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: studente Laura Leimane, studiju programmā ‘’Pirmsskolas izglītības skolotājs’’. Kvalifikācijas darba nosaukums: ‘’ Smiltenes novada vēstītājfolkloras izmantošana vietējās kultūrvides iepazīšanai pirmsskolā’’. Pētījumā mērķis ir noskaidrot Smiltenes novada vestītājfolkloras materiālu izmantošanas iespējas kultūrvides iepazīšanā pirmsskolā. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā analizēts kultūras un bērna attīstības mijsakarības, raksturota Smiltenes novada vestītājfolklora, apkopotas atziņas par vēstītājfolkloras izmantošanas iespējām darbā ar bērniem vietējās kultūrvides iepazīšanā. Darba empīriskajā daļā sadarbībā ar bērnu vecākiem izmēģināta autores veidota Smiltenes novada kultūrvidi izzinoša programma, kas izstrādāta, balstoties uz novada vētītājfolkloru. Pētījumā secināts, ka, izmantojot vēstītājfolkloras tekstus un apmeklējot kultūrvēsturiskās vietas novadā, bērniem rodas jauns, aizraujošs priekšstats par dzimto vietu. Darba apjoms 67 lappuses, tabulu skaits: 2, attēlu skaits: 10, bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits: 30, pielikumu skaits: 5. Atslēgas vārdi: vēstītājfolklora, vietējā kultūrvide, kultūra, pirmsskola, bērna attīstība. Author of the work: Laura Leimane in the study programme ‘Pre-school Education Teacher’. Title of the qualification paper: ‘The Use of Smiltene Municipalty Messenger Folklore to Acquaint with the Local Cultural Environment in Pre-school Education. The goal of this paper is to observe the possibilities of introducing the local cultural environment with the use of materials from Smiltene municipality messenger folklore in pre-school education. The paper consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part of this paper analyses the interrelationship between culture and child’s development, describes the Smiltene municipality messenger Folklore, and gathers insights on the use of Smiltene municipality messenger folklore to introduce children to the local cultural environment. In the empirical part of this paper, the cultural environment educational programme, which is constructed based on the Smiltene messenger folklore and formed by the author of this paper, is tested in cooperation with the parents of the pre-school age children. The research concludes that children develop a new and exciting view of their birthplace by using the texts of the messenger folklore and visiting the most prominent cultural and historical places of their municipality. The paper consists of 68 pages, tables: 2, figures: 10, bibliographic references: 30 appendices: 5. Keywords: Messenger Folklore, local cultural environment, culture, pre-school, child development