Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses sekmēšana dabas vērojumos
Author
Supe, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Priede, Ligita
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba temats: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas intereses sekmēšana dabas vērojumos. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu izziņas interešu veidošanos dabas vērojumos. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, kurās ir iekļautas vairākas apakšnodaļas. Teorētiskajā daļā ir apkopoti pētījumi par izziņas intereses jēdzienu no dažādu autoru skatu punkta, iekļaujot gan pedagoģiskos, gan psiholoģiskos aspektus. Papildus ir pētīta dabas vērojumu nozīmē bērnu izziņas interešu sekmēšanai. Empīriskajā daļā ir pētītas izziņas intereses vidējā pirmsskolas vecuma bērniem, piedāvājot vecumposmam atbilstošus grupu un individuālos uzdevumus, kas balstīti dabas vērojumos. Ļaujot bērniem pildīt uzdotos uzdevumus tika novērota radoša bērnu darbība, jautājumi, emocijas, domāšana un to izdarītie secinājumi. Apjoms: 46 lpp., 21 attēls, 4 tabulas, 45 bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits, 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: bērnu izziņas interese, dabas vērojumi, pirmsskola, intereses sekmēšana. Promoting cognitive interests of children of the average pre-school age in nature observation. Author: Kristīne Supe Objective: Theoretically and practically study the development of cognitive interests for children of the average pre-school age in nature observation. In Theoretical part has been carried out a theoretical study on concept of cognitive interest, based on the knowledge of the various educators and psychologists. Also taking into an account the nature and the possibilities it provides to promote cognitive interests of average pre-school age children. In Empirical part has been carried out a research on the cognitive interest of children of the average pre-school age, offering age – appropriate group and individual tasks based on nature observation. Allowing children to perform their assignments one can observe creative children's activities, questions, feelings, thinking and conclusions. And understand how cognitive interest can be enhanced by observing nature. Work volume: 46 pages, 21 pictures, 4 tables, 45 bibliography units, 6 attachments. Key words: cognitive interests of children, observation of nature, preschool, promotion of interest.