Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorRaiska, Agnese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:51Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81103
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55461
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: ,,5 – 6 gadīgu bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu apguves procesā”. Darba autore: Agnese Raiska. Pētījuma mērķis: Pētīt 5 – 6 gadīgu bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanos literāro darbu apguves procesā. Hipotēze: 5 –6 gadīgu bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu apguves procesā būs sekmīgāka ja: •skolotājs piedāvās daudzveidīgus tikumiskās vērtības atspoguļojošus literāros darbus; •literārie darbi tiks mērķtiecīgi pārrunāti. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir analizētas pedagogu (L. Priede, A. Špona, I. Freiberga, V. Hibnere, I. Žogota, L. Žukovs u.c.) atziņas par vērtībām, tikumiskajām vērtībām, to veicināšanas iespējām, kā arī psihologu (Ļ. Vigotskis, Ž. Piažē, A. Vorobjovs u.c.) atziņas par 5 – 6 gadīgu bērnu vecumposmu attīstības īpatnībām. Ir analizētas literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu tikumisko vērtību izpratnes sekmēšanā. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metožu raksturojums, ir aprakstīts pētījums par literāro darbu izmantošanu bērnu vērtību izpratnes veidošanā, izstrādāti kritēriji vērtību izpratnes vērtēšanai. Pētījumā ir apkopoti dati, analizēti rezultāti un veikti secinājumi. Darba apjoms – 50 lpp. Darbs sastāv no 2 nodaļām un 8 apakšnodaļām, secinājumiem, 37 izmantotās literatūras un informācijas avotiem, 2 attēliem, 6 tabulām un 2 pielikumiem. Atslēgas vārdi: tikumiskās vērtības, ieradumi, 5 – 6 gadīgi bērni, izpratne, literatūra.
dc.description.abstractThe Theme of Qualification Paper: „Developing the Virtues of Pre-School Children Through Studying Literature Works”. The Author of the Paper: Agnese Raiska The Objective of the Study: To research the development of virtues of pre-school children through studying literature works. Hypothesis: the development of virtues of 5-6 year old children will be more successful if: the teacher will offer various sources of literature reflecting different virtues literary works will be discussed purposefully The Qualification Paper consists of two parts – theoretical and empirical part. In the theoretical part findings of educators ( L.Priede, A.Spona, I.Freiberga, V.Hibnere, I.Zogota, L.Zukovs and others) about virtues, moral values and the possibilities of their promotion as well as findings of psychologists (L.Vigotsky, Z.Piaget, A.Vorobjovs and others) on age development peculiarities of 5- 6 year old children have been analysed. The possibilities of using literary works in promoting the understanding of children’s moral values have been analysed. In the emprical part the description of the research methods has been given, the research on the use of literary works on the development of children’s virtues has been described, criteria for evaluating the understanding of values have been worked out. The data of the study has been summarized, the results have been analysed and the conclusions have been drawn. The Paper consists of 47pages, 2 chapters and 8 sub-chapters, conclusions, 37 literature and information sources, 2 pictures, 6 tables and 2 attachments. Key words: virtues, habits, 5-6 year old children, comprehension, literaturs.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectTikumiskās vērtības
dc.subjectieradumi
dc.subject5-6 gadīgi bērni
dc.subjectļiteratūra
dc.title5 – 6 gadīgu bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu apguves procesā
dc.title.alternativeDeveloping the Virtues of Pre-School Children Through Studying Literature Works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record