4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Sarapova, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšana pirmsskolas pedagoģiskajā procesā” Darba autore : Aija Sarapova. Darba vadītāja: Mg., Paed., Psych., Ilze Kricka. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt sociālo prasmju nozīmi pirmsskolas pedagoģiskajā procesā, to veicināšanas paņēmienus un metodes, gūt atziņas par 4-5 gadus vecu bērnu socializēšanās iemaņām, un to attīstību. Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā autore aprakstījusi sociālo prasmju būtību, raksturojumu un to veidošanos bērna attīstības procesā, dažādu autoru teorijās. Kā arī sociālo prasmju veicināšanas metodes, kuras pielietot pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Izpētot dažādu teorētisko un metodisko literatūru, autore ir izstrādājusi sociālo prasmju apguves programmu ar pievienotiem bērnu sociālo prasmju apguves vērtēšanas kritērijiem. Uzsvars tiek likts uz sociālo prasmju attīstību veicinošiem faktoriem un mācību metodēm. Pētījuma bāzi veido Šponas, Andersones, Dzinteres, Romenkovas, Stangaines, Freibergas un citu autoru teorētiskās atziņas. Kvalifikācijas darba apjoms: 44 lappuses, kas ietver 2 attēlus, 3 tabulas, izmantoti 32 literatūras avoti un pievienoti 4 pielikumi. Subject of the qualification work: “Promoting the social skills of 4-5-year-olds in the teaching process of preprimary school” Author of the work: Aija Sarapova. Head of work: Mg., Paed., Psych., Ilze Kricka. The object of the study: research in theory, the role of social skills in the teaching process of pre-school, their promotion techniques and methods, the learning and development of the social skills of children 4-5 years old. The study consists of theoretical and empirical parts. In the theoretical part, the author described the nature, characterisation and formation of social skills in the child's development process, based on theories of the various authors. As well as social skills promotion methods to be applied in pre-school pedagogical processes. Through a variety of theoretical and methodical literature, the author has developed a social skill learning programme with attached criteria for evaluating children's social skills. The empirical part of work is based on factors contributing to the development of social skills and on learning methods. The study base consists of theoretical findings of Špona, Andersone, Dzintere, Romenkova, Stangaine, Freiberga and other authors. Volume of the qualification work: 44 pages, containing 2 images, 3 tables, 32 sources of literature and 4 attachments.