Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorUrbāne, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:52Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81150
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55467
dc.description.abstractDiplomdarba autore: Aija Urbāne Darba vadītāja: Prof., Dr. paed., Sarmīte Tūbele Diplomdarba nosaukums: Bērnam personīgi nozīmīga satura izmantošana fonemātiskās uztveres pilnveidošanā vidējā pirmsskolas vecumā. Tēma tika izvēlēta ar nodomu izvērtēt un aktualizēt bērnam personīgi nozīmīga satura, kas sevī ietver bērna intereses un stiprās puses, izmantošanas lielo nozīmi fonemātiskās uztveres pilnveidošanā, un līdz ar to arī bērna runas un valodas attīstībā. Darba mērķis: pētīt, pārbaudīt un pamatot personīgi nozīmīga satura izmantošanas iespējas un svarīgumu fonemātiskās uztveres pilnveidošanā. Lai sasniegtu mērķi darba autore pētīja un analizēja daudzu zinātnieku atziņas, gan par vidējā pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības īpatnībām, gan par fonemātisko uztveri, tās attīstību ontoģenēzē un tās pilnveidošanas iespējām, izmantojot dažādas metodes un paņēmienus, tai skaitā bērnam personīgi nozīmīgu saturu, viņa intereses. Darba teorētisko bāzi sastāda A. Baumanes, I. Flēmigas, I. Freibergas, V. Golubinas, A. Irbes, Ē. Kalvāna, L. Kušķes, J. Līdakas, J. Lūses, A. Ļubļinskas, I. Miltiņas, M. Montesori, Ž. Piažē, V. Romenkovas, Z. Rubenes, G. Svences, S. Tūbeles, Ļ. Vigotska, R. Vīgantes un J. D. Novak, J. B. da Silva, kā arī O. Darviša (Дарвиш О. Б.), I. Kulaginas (Кулагина И. Ю.), V. Koļuckija (Колюцкий В. Н.), V. Muhinas (Мухина В. С.), M. Fomičevas (Фомичева М. Ф.), G. Čirkinas (Чиркина Г. В.) un N. Švackina (Швачкин Н. Х.) nostādnes. Darba praktiskajā daļā var aplūkot pētījuma bāzes un metožu aprakstus, novērojumu, vecāku anketēšanas un pārrunu ar skolotājām rezultātus, logopēdisko dokumentu izpēti, kā arī 3 – 5 gadus vecu bērnu fonemātiskās uztveres pārbaudi un datu analīzi. Var iepazīties ar metodisko materiālu, kas tika izveidots saistībā ar bērnam personīgi nozīmīgu saturu, viņa interesēm. Izpētes rezultāti apstiprināja izvirzīto hipotēzi: ja logopēds korekcijas darbā ņems vērā pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par bērna runas attīstības likumsakarībām, kā arī speciālos principus un izmantos bērnam personīgi nozīmīgu saturu, tad veiksmīgi tiks sekmēta bērna fonemātiskās uztveres pilnveidošanās. Darba struktūra: 89 lpp., 1 tabula, 25 attēli, 20 pielikumi, 74 bibliogrāfiskie avoti. Atslēgas vārdi: pirmsskola, bērna intereses, fonemātiskā uztvere.
dc.description.abstractAuthor of diploma: Aija Urbāne Scientific manager: Prof., Dr. paed. Sarmīte Tūbele Title of diploma: Using personally important content for the child to improve phonemic perception in the average pre – school age. The topic was chosen with the intention of assessing and updating the importance of the use of personally important content for the child, which also includes the child’s strengths, in improving phonetic perception, and thus in the development of the child’s speech and language. The aim of thesis: to study, test and justify the possibilities for using personally important content and the importance of improving phonemic perception. In order to achieve the goal, the author studied and analysed the findings of many scientists, both in terms of the characteristics of the development of the middle preschool aga in terms of phonemic perception, its developmental development and its feasibility through a variety of methods and techniques, including, personal content for the child, his or her interests. The theoretical basis of work consist of theoretical statements worked out by A. Baumane, I. Flēmiga, I. Freiberga, V. Golubina, A. Irbe, Ē. Kalvāns, L. Kušķe, J. Līdaka, J. Lūse, A. Ļubļinska, I. Miltiņa, M. Montesori, Ž. Piažē, V. Romenkova, Z. Rubene, G. Svence, S. Tūbele, Ļ. Vigotskis, R. Vīgante and J. D. Novak, J. B. da Silva and O. Darwish, I. Kulagina, V. Koļuckij, V. Mukhina, M. Fomičeva, G. Čirkina, N. Švackin. In the practical part of the work, you can look at descriptions of the bases and methods of the study, the results of parental testing and interviews with teachers, the study of logopic documents, as well as the screening of phonographic perceptions and data analysis of children aged 3 to 5 years. You can familiarize yourself with the methodological material created in relation to the personal importance of the child for his or her interests. The results of the study confirmed the hypothesis that if a logopper in the adjustment work takes into account pedagogy and psychology knowledge about the legal nature of the child’s speech, as well as special principles and uses personally important content for the child, the development of the child’s phonemic perception will be successfully promoted. Structure: 89 pages, 1 table, 25 images, 20 attachments, 74 bibliographical sources. Key words: pre – school, the best interests of the child, phonemic perception.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectbērna
dc.subjectintereses
dc.subjectfonemātiskā
dc.subjectuztvere
dc.titleBērnam personīgi nozīmīga satura izmantošana fonemātiskās uztveres pilnveidošanā vidējā pirmsskolas vecumā
dc.title.alternativeUsing personally important content for the child to improve phonemic perception in the average pre – school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige