Montesori valodas materiāli fonētiski fonemātisko traucējumu korekcijā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
Автор
Zariņa, Zita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma darba autore – Zita Zariņa. Pētījuma darba nosaukums – Montesori valodas materiāli fonētiski fonemātisko traucējumu korekcijā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma mērķis – teorētiski izzināt un praktiskā darbībā pārbaudīt fonētiski fonemātisko traucējumu mazināšanu izmantojot Montesori valodas materiālus. Pētījuma teorētiskā daļa – darba autore pētījusi un analizējusi, dažādu autoru teorētiskās atziņas par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību kopveselumā gan pie vecumposmam atbilstīgas attīstības, gan bērniem ar fonētiski fonemātiskajiem traucējumiem. Kā arī pētījusi un analizējusi dažādu autoru teorētiskās atziņas par fonētiski fonemātiskajiem traucējumiem, to cēloņiem, ietekmi uz bērna attīstību kopveselumā, to izpausmēm, diagnosticēšanu un korekcijas iespējām. Pētījuma empīriskā daļa – autore veic pētniecisko darbību, balstoties uz pētījuma teorētiskajā daļā gūtajām zināšanām. Tiek veikta bērna, ar fonētiski fonemātiskajiem traucējumiem, izpēte, izveidots koriģējoši attīstošā darba plāns, un realizēts praktiskā darbībā jeb koriģējoši attīstošajās nodarbībā. Iegūtie dati tiek apkopoti un analizēti, no tiem izvirzīti būtiskākie secinājumi. Pētījuma darba apjoms – 109 lpp., tai skaitā 14 tabulas, 19 attēli, 53 izmantotās literatūras un avoti, 4 metodiskās literatūras un avoti, 19 pielikumi. Author of the research paper – Zita Zarina. Title of the research paper – Montessori language materials in phonological disorder correction for older preschool childrens. Aim of the research - to find out theoretically and to test in practice the reduction of phonological disorder disturbances using Montessori language materials. Theoretical part of the research – The author of the work has researched and analyzed the theoretical findings of various authors on the development of older preschool children as a whole both at age-appropriate development and for children with phonological disorders. Also researched and analyzed the theoretical findings of various authors on phonological disorders, their causes, the impact on the child's development in general, their manifestations, diagnosis and correction possibilities. Empirical part of the research – the author carries out research activities based on the knowledge gained in the theoretical part of the research. The volume of the thesis – The research of a child with phonological disorders is performed, a plan of corrective developmental work is created, and it is realized in practical activity or corrective developmental lesson. The obtained data are collected and analyzed, from which the most important conclusions are made. The volume of the thesis - 109 pages, including 14 tables, 19 pictures, 53 used literature and sources, 4 methodological literature and sources, 19 appendices.