Vingrinājumu un rotaļu izmantošana fonētisko traucējumu novēršanai 3-4 gadus veciem bērniem
Author
Lielmane, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autors: Kristīne Lielmane Diplomdarba temats: “Vingrinājumu un rotaļu izmantošana fonētisko traucējumu novēršanai 3 – 4 gadus veciem bērniem” Mērķis: teorētiski pētīt un praktiski izzināt vingrinājumu un rotaļu izmantošanas iespējas 3 – 4 gadīgu bērnu fonētisko traucējumu novēršanai. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar 3 – 4 gadus vecu bērnu vispārējo attīstību, skaņu izrunas traucējumiem, to izpausmēm. Tiek apskatīts kāda nozīme ir vingrinājumiem un rotaļām fonētisko traucējumu novēršanā. Otrajā nodaļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar vingrinājumu un rotaļu palīdzību var veicināt vidējā vecuma bērnu fonētisko traucējumu novēršanu. Autore veic novērojumu un atlasa bērnu pētījumam. Vēlāk izvēlas atbilstošus vingrinājumus un rotaļas, lai tos pielietotu praktiskajā darbībā. Iegūstot nepieciešamos rezultātus, tie tiek apkopoti un analizēti. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, ka 3 – 4 gadīgu bērnu fonētiskie traucējumi mazināsies, ja: •izzinās bērna runas īpatnības skaņu izrunā, atbilstoši vecumam; •izmantos koriģējošajā darbībā pirkstu rotaļas, vingrinājumus. Atslēgas vārdi: vingrinājumi, rotaļa, 3 – 4 gadus veci bērni, fonētiskie traucējumi. Author of diploma thesis: Kristine Lielmane Diploma thesis: Use of exercises and games for the prevention of phonetic disorders in children aged 3 – 4 years. Target: to theoretically study and practically find out the possibilities of using exercises and games for the prevention of phonetic disorders in children aged 3 – 4 years. The first chapter introduces the general development of 3 – 4 year old children, sound pronunciation disorders, their manifestations. The importance of exercises and games in the prevention of phonetic disorders is considered. In the second chapter, an empirical study was conducted on how exercise and play can help to prevent phonetic disorders in middle – aged children. The author makes an observation and selects the children for the study. Appropriate exercises and games are then selected for practical use. When the necessary results are obtained, they are summarized and analyzed. In the empirical part, the hypothesis was confirmed, taking into account the set conditions that the phonetic disorders of 3 – 4 year old children will decrease if: •learns the peculiarities of a child's speech in sound pronunciation, according to age; •will use finger games and exercises in corrective action. Keywords: exercises, play, 3 – 4 year old children, phonetic disorders.