Show simple item record

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorKalniņa, Vineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:53Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:53Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81239
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55476
dc.description.abstractDiplomdarba temats. “Priekšējo mēleņu S – Z izrunas korekcija rotaļās un vingrinājumos 5 – 6 gadīgiem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem” Darba autore: Vineta Kalniņa Diplomdarba vadītāja: Lektore, Mg.pead. Ilze Vilka Darba mērķis. Analizēt teoriju un veikt praktisku pārbaudi dažādu autoru skatījumā par priekšējo mēleņu [S], [Z] izrunas traucējumu novēršanas iespējām rotaļās un vingrinājumos bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Diplomdarbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļa un empīriskās daļas. Darba saturs: : 110 lappuses, 17 attēli, 17 tabulas, 66 literatūras avoti. Darbam izvirzītā hipotēze: Priekšējo mēleņu izrunas traucējumu novēršana 5 – 6 gadīgiem bērniem noritēs sekmīgi, ja logopēds: ievēros bērnu vecumposma īpatnības; izzinās priekšējo mēleņu izrunas īpatnības; piemeklēs un izmantos atbilstošus vingrinājumus un rotaļas koriģējoši attīstošajai darbībai. Pētījuma uzdevumi: 1.Izzināt dažādu autoru atziņas par priekšējo mēleņu izrunas traucējumu novēršanu. 2.Analizēt literatūru par vingrinājumu un rotaļas nozīmi koriģējoši attīstošajai darbībai logopēda nodarbībās. 3.Apkopot informāciju par skaņu izrunas traucējumu novēršanas darba posmiem un metodēm. 4.Praktiski veikt bērniem logopēdisko pārbaudi fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai un bērna runas individuālo izpēti. 5.Apkopot pētījuma gaitā iegūtos rezultātus. Pētījuma metodes: Teorētiskā literatūras analīze problēmas kontekstā Empīriskā novērošana Teorētiskajā daļā tiek apskatīts un analizēts 5 – 6 gadus vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums kopveselumā, fonētiski fonemātiskās uztveres būtība un veidošanās. Vingrinājumu un rotaļu nozīme artikulācijas aparāta kustību pilnveidošanā un fonētiski fonemātiskās uztveres aktivizēšanā. Praktiskajā daļā tiek veikta bērnu izpēte, pārbaudīta bērnu skaņu izruna un fonemātiskā uztvere. Veikta koriģējoši attīstošā darbība, lai sekmētu fonemātiskās uztveres attīstību. Skaņu izrunas traucējumu novēršanai tiek piemeklēti atbilstoši vingrinājumi un rotaļas. Noslēgumā tiek analizēti un apkopoti iegūtie dati. Atslēgvārdi: fonētiski fonemātiskie traucējumi, 5 – 6 gadus veci bērni, vingrinājumi un rotaļas, skaņu izrunas traucējumi, priekšējie mēleņi, izrunas korekcija, skaņas [S], [Z] fonētiski fonemātiskie traucējumi  
dc.description.abstractThe Diploma Thesis entitled: “Correction of pronunciation of front lingual consonants S-Z in 5-6-year-old children with phonetic-phonemic disorders through the use of games and exercises” Author of the Diploma Thesis: Vineta Kalniņa Supervisor of the Diploma Thesis: Lecturer, Mg.pead. Ilze Vilka Aim of the Thesis. To perform analysis of the theory and put to the test the opinion of various authors concerning the possibilities of prevention of pronunciation disorders of the front lingual consonants [S], [Z] in the children with phonetic-phonemic disorders through the use of games and exercises. The DiplomaTthesis consists of two parts: the theoretical part and the empirical part. Thesis content: 110 pages, 17 images, 17 tables, 66 references. The hypothesis put forward for the Study: Prevention of pronunciation disorders of the front lingual consonants in children aged 5-6 will be successful if the speech therapist: observes the existing children's age peculiarities; identifies the pronunciation of front lingual consonants peculiarities; properly selects and uses appropriate exercises and games intended for corrective developmental activity. Objectives of the Study: 1.To identify the findings performed by various authors concerning the prevention of pronunciation disorders of front lingual consonants. 2.To perform analysis of the references on the role exercise and games play in the corrective developmental activities in speech therapist's lessons. 3.Collect information about the work stages and methods of pronunciation interference prevention. 4.Practically perform speech therapy examination among children for the prevention of phonetic and phonemic disorders, as well as an individual examination of children's speech. 5.Summarise the findings obtained during the course of the study. Research methods: Theoretical analysis of references on the issue in question within the context Empirical observation In the theoretical part have been holistically considered and analysed educational-psychological characteristics of 5-6-year-old children, as well as nature and formation of the phonetically phonematic perception thereof. The role of exercises and games in the improvement of articulation apparatus movements and the activation of phonetic and phonemic perception. In the practical part, children's research is performed, children's pronunciation and phonemic perception are tested. Corrective developmental action has been taken to promote the development of phonemic perception. Appropriate exercises and games are selected to prevent pronunciation disorders. In conclusion, the obtained data are analysed and summarised. Keywords: phonetic phonemic disorders, 5-6-year-old children, exercises and games, sound pronunciation disorders, front lingual consonants, pronunciation correction, sounds [S], [Z] phonetic-phonemic disorders.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectSkaņas [S], [Z] fonētiski fonemātiskie traucējumi;
dc.subject5 - 6 gadus veci bērni;
dc.subjectVingrinājumi un rotaļas;
dc.subjectSkaņu izrunas traucējumi;
dc.subjectPriekšējie mēleņi;
dc.titlePriekšējo mēleņu S-Z izrunas korekcija rotaļās un vingrinājumos 5-6 gadīgiem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem
dc.title.alternativeCorrection of pronunciation of front lingual consonants S-Z in 5-6-year-old children with phonetic-phonemic disorders through the use of games and exercise
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record