Ģimenes līdzdalība skaņu izrunas nostiprināšanas posmā 5 – 6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem izmantojot tehnoloģijas
Author
Jansone, Katrīne Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: “Ģimenes līdzdalība skaņu izrunas nostiprināšanas posmā 5 – 6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem izmantojot tehnoloģijas”. Darba autore: Katrīna Liene Jansone, Latvijas Universitātes, Skolotāja logopēda 2. kursa studente. Darba vadītāja: Mg. Pead. Ilze Vilka Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un eksperimentālā darbībā pārbaudīt kā tehnoloģijas var sekmēt skaņu izrunas nostiprināšanu 5 – 6 gadus veciem bērniem. Lai sasniegtu mērķi, tika izvirzīti uzdevumi: 1.teorētiskās literatūras analīze par pētāmo problēmu; 2.noteikt logopēdiskās pārbaudes kritērijus, rādītājus, vērtējuma līmeņus; 3.izveidot perspektīvo darba plānojumu korekcijas darbam ģimenes līdzdalībai; 4.veikt pedagoģisko izmēģinājuma darbību skaņu izrunas nostiprināšanai, izmantojot tehnoloģijas; 5.analizēt pētījumā iegūtos datus. Diplomdarbs sastāv no ievada, trīs nodaļām: teorētiskā nodaļa par 5 – 6 gadus vecu bērnu vispārīgās attīstības raksturojumu, runas traucējuma raksturojuma, empīriskā pētījuma secinājumiem. Kopumā diplomdarba apjoms ir 60 lappuses, izmantotās literatūras sastāv no 21 vienībām un avotu saraksta ar 3 vienībām, kā arī no 9 pielikumiem. Atslēgas vārdi: fonētiski fonnemātiskie traucējumi, 5 – 6 gadu vecu bērnu raksturojums, sadarbība, tehnoloģijas. Title of the diploma: “Family involvement in the sounds pronunciation strengthening phase in children 5-6 years of age with phonetic phonetic disabilities using technology”. Author of the diploma: Katrīna Liene Jansone, 2nd year student of Speech and Language Therapy at the University of Latvia. Scientific supervisor: Mg. pead. Ilze Vilka The aim of the diploma was. to theoretically investigate and experimentally test how technology can contribute to the consolidation of sound pronunciation in 5-6 year old children. To achieve the aim, the following objectives were set: 1. analysis of theoretical literature on the problem under study; 2. to define the criteria, indicators, assessment levels of the speech therapy test; 3. to develop a prospective work plan for correction work with family participation; 4. to carry out a pedagogical pilot activity to strengthen sound pronunciation using technology; 5. to analyse the data obtained in the study. The thesis consists of an introduction, three chapters: a theoretical chapter on the characteristics of the general development of children aged 5-6 years, a chapter on the characteristics of speech disorders, and the conclusions of the empirical study. The thesis consists of 60 pages, 21 references, 3 references and 9 appendices. Keywords: phonetic-phonemic disorders, characteristics of 5-6 year old children, cooperation, technology.