Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorVilka, Ilze
dc.contributor.authorLūse, Vineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:54Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:54Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81295
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55481
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: “Fonemātiskās uztveres sekmēšana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem izmantojot rotaļas .” Darba autore: Vineta Lūse. Darba vadītājs: Mg. paed. Ilze Vilka. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt dažādu autoru atziņas un praktiski pārbaudīt rotaļu izmantošanas iespējas koriģējoši attīstošā darbībā fonemātiskās uztveres sekmēšanai. Darba autore, diplomdarba izstrādē, izmantojusi gan teorētiskās, gan empīriskās pētījuma metodes. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta un aprakstīta teorētiskā literatūra par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību kopveselumā, kā arī bērnu runas attīstība un tās traucējumi, īpaši akcentējot fonemātiskās uztveres nozīmību bērnu runas attīstībā. Tiek pētītas rotaļu izmantošanas iespējas koriģējoši attīstošajā darbībā fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai. Pētījuma praktiskajā daļā tiek veikta bērnu skaņu izrunas traucējumu un fonemātiskās uztveres pārbaude kā arī koriģējoši attīstošā darbība fonētiski fonemātisko traucējumu novēršanai, tajā iekļaujot rotaļas, ņemot vērā katra bērna individuālās attīstības īpatnības un skaņu izrunas traucējumu specifiku. Apkopojot pētījumā iegūtos datus, tiek secināts, ka rotaļu izmantošana koriģējoši attīstošajā darbā sekmē bērnu fonemātisko uztveri. Darba saturs: 60 lpp, 10 attēli, 7 tabulas, 5 pielikumi. Diplomdarbā izmantoti 52 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: runas un valodas attīstība, runas traucējumi, fonemātiskā uztvere, fonētiski fonemātiskie traucējumi, rotaļas.
dc.description.abstractTitle of the Diploma Thesis: "Promotion of phonemic perception in older preschool children with phonetic and phonemic disorders through games". Author of the Thesis: Vineta Lūse. Supervisor of the Thesis: Mg. paed. Ilze Vilka. The aim of the research: to theoretically identify the findings of various authors and to practically test the possibilities of the corrective developmental activity aimed at promoting phonemic perception through the use of games. The author of the Thesis, in the development of the Diploma Thesis, has applied theoretical and empirical research methods alike. The theoretical part of the study analyses and describes the theoretical references on the development of older preschool children adopting a holistic approach, as well as the development of children's speech and its disorders, with particular emphasis on the impact of the importance of phonemic perception in children's speech development. Possibilities of using games in corrective developmental activity for the prevention of phonetic and phonemic disorders are studied. In the practical part of the research, the examination of children's sound pronunciation disorders and phonemic perception is carried out, as well as corrective developmental activity for the prevention of phonetic and phonemic disorders, including games, taking into account the individual development of each child and the specifics of sound pronunciation disorders. Summarising the data obtained in the study, it is concluded that the use of games in corrective developmental work promotes children's phonemic perception. Thesis content: 60 pages, 10 figures, 7 tables, 5 appendices. 52 reference and information sources are used in the Diploma Thesis. Keywords: speech and language development, speech disorders, phonemic perception, phonetic-phonemic disorders, games. .
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectrunas un valodas attīstība
dc.subjectrunas traucējumi
dc.subjectfonemātiskā uztvere
dc.subjectfonētiski fonemātiskie traucējumi
dc.subjectrotaļas
dc.titleFonemātiskās uztveres sekmēšana vecākā pirmsskolas vecuma bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem izmantojot rotaļas
dc.title.alternativePromotion of phonemic perception in older preschool children with phonetic and phonemic disorders through games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию