Pirkstu sīkās motorikas vingrinājumi valodas attīstības veicināšanai 4- 5 gadus veciem bērniem
Autor
Smiltniece, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Tēma: Pirkstu sīkās motorikas vingrinājumi valodas attīstības veicināšanai 4 – 5 gadus veciem bērniem. Autore: Agnese Smiltniece Darba vadītāja: Doc. Dr. paed. Ilze Šūmane Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, pētījuma daļas, secinājumiem un literatūras saraksta. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt sīkās motorikas vingrinājumu izmantošanas iespējas valodas attīstībai 4 – 5 gadus veciem bērniem. Kvalifikācijas darba izstrādes laikā tika iepazīta pedagoģijas un psiholoģijas literatūra. Kvalifikācijas darba teorētiskā daļa balstās uz R. Bošas, I.Miltiņas, V.Kalniņas, D. Dzinteres un citu autoru atziņām. Pētījuma praktiskajā daļā tiks veikts pētījums par to vai sīkās pirkstu motorikas vingrinājumi ietekmē bērnu valodas attīstību. Darbā tika izmantots bērnu valodas attīstības pedagoģiskais novērojums. Atslēgas vārdi: pirkstu sīkā motorika, valodas attīstība, 4 – 5 gadus vecs bērns. Topic: Finger fine motor exercises to promote language development in 4-5 year old children. Author: Agnese Smiltniece Supervisor: Doc. Dr. paed. Ilze Šūmane The qualification work consists of an introduction, theoretical part, research part, conclusions and references. Aim of the research: Theoretically and practically to find out the possibilities of using small motor skills exercises for language development in 4-5 year old children. During the qualification work, the literature on pedagogy and psychology was studied. The theoretical part of the qualification work is based on the findings of R. Bosha, I. Miltiņa, V. Kalniņa, D. Dz interes and other authors. In the practical part of the study, a study will be conducted on whether small finger motor exercises affect children's language development. Pedagogical observation of children's language development was used in the work. Keywords: fine motor skills of fingers, language development, 4-5 year old child.