5 – 6 gadus vecu bērnu priekšstatu veidošanās par skaitu un skaitīšanu pirmskolas izglītības iestādē
Author
Mārcēna, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāma, Gatis
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “5 – 6 gadus vecu bērnu priekšstatu veidošanās par skaitu un skaitīšanu pirmskolas izglītības iestādē”. Kvalifikācijas mērķis: Izpētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu matemātiskos priekštatus skaitu un skaitīšanas apgūšanas procesā.Kvalifikācijas darbā analizēta zinātniskā literatūra par matemātisko priekšstatu veidošanos un matemātisko darbību apguvi pirmskolas vecuma bērniem. Aplūkots 5 – 6 gadus vecu bērnu vecumposma raksturojums bērnu fiziskās, psihiskās, kognitīvās un bērnu personības attīstības kontekstā. Analizēti pedagoģiskās pieredzes aptaujas rezultāti. Darbā izmantotas teorētisko materiālu apskats; informācijas analīzes; socioloģiskās pieejas elementi – aptaujas veidošana un informācijas apkopošana kā arī kontentanalīzes metode.Galvenie atslēgas vārdi: matemātiskie priekšstati, matemātisko darbību praktiskā apguve, bērnu fiziskā un psihiskā attīstība, bērnu kognitīvā attīstība, bērnu personības attīstība. The theme of the qualification paper is “Formation of notion of number and counting of 5-6 year old children in a pre-school educational institution”. The aim of the paper is to study the mathematical notions in the process of acquiring of number and counting of 5-6 year old children. In the qualification paper the scientific literature on formation of mathematical notions and acquisition of mathematical operations of preschool children is analysed. The age characteristics of 5-6 year old children in the context of children’s physical, mental, cognitive and children’s personality development are considered. The results of the pedagogical experience survey have been analysed. Review of theoretical materials, information analysis, elements of sociological approach – creating survey and gathering information have been used in the work, as well as a method of context analysis. Key words: mathematical notions, practical acquisition of mathematical operations, children’s physical and mental development, children’s cognitive development, children’s personality development.