Rakstīšanas traucējumu profilakse 5.-7.g.v. bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Autor
Andersone, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba nosaukums: Rakstīšanas traucējumu profilakse 5. – 7.g.v. bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību. Darba autore: Kristīne Andersone Darba zinātniskā vadītāja: profesore Dr. paed. Sarmīte Tūbele. Darba saturs: 74 lappuses, 24 attēli, 5 tabulas, 15 pielikumi. Pētījuma mērķis: izzināt un pārbaudīt koriģējoši attīstošas darbības metodes rakstīšanas traucējumu profilaksei 5 – 7 gadu vecuma bērniem ar VSNA. Pētījuma hipotēze: 5 – 7 gadu vecuma bērniem ar VSNA būs efektīvāka, ja logopēda darbībā tiks izmantotas koriģējoši attīstošas darbības metodes rakstīšanas traucējumu profilaksei 5 – 7 gadu vecuma bērniem ar VSNA. Pētījuma teorētiskajā daļā: tiek analizētas teorētiskas atziņas par VSNA, 5 –7 gadus vecu bērnu attīstības īpatnībām, rakstīšanas traucējumiem un rakstīšanas traucējumu profilaksi. Pētījuma praktiskajā daļā: autore veic pētījumu par koriģējoši attīstošo darbību 5 – 7 gadu vecuma bērniem ar VSNA rakstīšanas traucējumu profilaksei un pētījuma noslēgumā tiek veikta iegūto datu analīze. Secinājumi: izstrādātais darba plāns, virzieni, darba rādītāji un kritēriji, metodes, spēles un uzdevumi, pamatajoties uz bērnu attīstības posmiem, stiprajām pusēm, individuālajām iezīmēm kā arī tām jomām, kuras ir jāpilnveido, labvēlīgi un pozitīvi ietekmē bērnu fonemātiskās uztveres attīstību, leksiskās jomas attīstību un sīkās motorikas attīstību. Atslēgvārdi: rakstīšanas traucējumi, VSNA, profilakse, 5 – 7 gadus veci bērni. Title of the diploma thesis: Prevention of writing disorders for 5 ─ 7 years old children with insufficient development of the language system. Author of the diploma thesis: Kristīne Andersone Scientific supervisor: Professor Dr. paed. Sarmīte Tūbele. The volume of the diploma thesis: 74 pages, 24 images, 5 tables, 15 appendices. Aim of the research: explore and examine developmental, corrective action methods of 5 ─ 7 years old children with insufficient development of the language system. Research hypothesis: 5 ─ 7 years old children with insufficient development of the language system will be more effective if corrective developmental methods are used in the speech therapist's activity for the prevention of writing disorders to 5 ─ 7 years old children with insufficient development of the language system. In the theoretical part of the research: Theoretical findings on children's developmental peculiarities, writing disorders and prevention of writing disorders are analyzed of 5 ─ 7 years old children with insufficient development of the language system. In the practical part of the research the author conducted a study on corrective developmental activity for the prevention of writing disorders in children aged 5 - 7 years and at the end of the study the analysis of the obtained data is performed. Conclusions: the developed work plan, directions, work indicators and criteria, methods, games and tasks, based on children's developmental stages, strengths, individual characteristics, as well as those fields that need to be improved have a auspicious and positive effect on the development of children's phonemic perception, lexical development and the development of fine motor skills. Keywords: writing disorders, prevention of writing disorders, insufficient development of the language system, 5 ─ 7 years old children.