Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorKarzubova, Līga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:04:58Z
dc.date.available2021-07-02T01:04:58Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81717
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55508
dc.description.abstractBakalaura darba temats: Literārie darbi – tikumisko vērtību izpratnes veidotāji vecāka pirmskolas vecuma bērniem. Autors: Līga Karzubova. Mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv: no divām nodaļām un astoņām apakšnodaļām. Teorētiskajā daļā: apkopoti pedagogu, filozofu un psihologu uzskati par tikumu un tikumiskajām vērtībām. Tika veikta tikumisko vērtību analīze salīdzinājumā ar dzīvi. Tika teorētiski izzināti vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību veidošanās cēloņi un tas, kā literārie darbi spēj sekmēt tikumisko vērtību veidošanos. Empīriskajā daļā: ir apkopotas pētīšanas metodes, kuras tika izmantotas bērnu izpētē, pēc izstrādātajiem kritērijiem, kuri sekmē tikumisko vērtību izpratni. Izzinātas bērnu domas par to, ko viņiem nozīmē tādas tikumiskās vērtības kā cieņa, līdzjūtība, mīlestība, pacietība, draudzība. Tika veikta mērķtiecīga literāro darbu atlase un pārrunas ar bērniem. Darbā tika iekļauti bērnu zīmējumi un pārdomas par izlasīto u dzirdēto. Ir apkopoti rezultāti pētījuma sākumā un beigās, attēlojot tos diagrammās un tabulās. Sniegti ieteikumi pedagogiem bērnu tikumisko vērtību izpratnes sekmēšanai. Pētījuma gaitā apstiprinājās bakalaura darbā izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi sekmē vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumiskās izpratnes veidošanos tad, ja literārie darbi tiek atlasīti atbilstoši bērna attīstības pakāpei, interesei, pieredzei, konkrētai situācijai un papildus tam tiek radīta emocionāla pedagoģiska vide. Bakalaura darba struktūra: ievads, divas nodaļas, 8 tabulas, 10 attēli, 53 literatūras avoti, no tiem 6 svešvalodā un 47 latviešu valodā, 3 pielikumi. Bakalaura darba apjoms: 61 lpp. Atslēgas vārdi: vērtības, tikumiskās vērtības, vecākais pirmsskolas vecums, literārie darbi, pirmsskola.
dc.description.abstractBachelor's thesis topic: Literary works - creators of preschool children moral values understanding. Author: Līga Karzubova The aim: To study older preschool children understanding of moral values formation theoretically and practically in the knowledge gaining process of literary works. Thesis content: Two chapters and eight subsections. Theoretical part: It includes a summary of educators, philosophers and psychologists view on virtues and moral values. Performance of moral values analysis compared to real life was made. Possible reasons of preschool children moral values formation and how literary works can sanctify the formation of moral values were theoretically explored. Empiric part: A summary of research methods that were used in children's evaluation, according to the developed criteria that promote the understanding of moral values. Children's thoughts about following moral values as respect, compassion, love, patience, friendship does mean to them. Specified selection of literary works and discussions were carried out with children. Children drawings and reflections on what was read and heard were compiled. Results were summarized in graphical and table forms before and after the study. Recommendations to develop understanding of children moral values were provided to pedagogues. During the research initial hypothesis of the bachelor's thesis was confirmed, that literary works do promote and improve the formation of preschool children moral understanding if literary works are selected according to the child's level of development, interest, experience, specific situation and additional emotional pedagogical environment is ensured. Bachelor thesis structure: Introduction, two chapters, 8 tables, 10 images, 53 literature sources, 6 them in a foreign and 47 in Latvian language, 3 attachments. Bachelor thesis size: 61 pages. Keywords: values, moral values, preschool age, literary works, preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvērtības
dc.subjecttikumiskās vertības
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectpreschool
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.titleLiterārie darbi - tikumisko vērtību izpratnes veidotāji vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeLiterary works-creators of the undestanding of moral values of the older pre-school children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record