Pirkstu sīkās muskulatūras attīstības sekmēšana 3 – 4 gadus veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolas izglītības iestādē
Автор
Gekiša, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats: “Pirkstu sīkās muskulatūras attīstības sekmēšana 3 – 4 gadus veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolas izglītības iestādē”. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski izpētīt sekmējošos faktorus pirkstu sīkās muskulatūras attīstībā 3 – 4 gadus veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā aplicēšanā; Darba autore: Agnese Gekiša; Kvalifikācijas darba vadītāja: Asoc. prof. Māra Urdziņa – Deruma; Kvalifikācijas darba apjoms: 51 lappuses bez pielikumiem, 7 tabulas, 13 attēli, 20 literatūras avoti, 8 pielikumi. Pētījuma jautājums: Kā sīkā pirkstu muskulatūra tiek sekmēta 3 – 4 gadus veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā aplicēšanā? Darbā ir analizēts bērnu psiholoģiskās un pedagoģiskās literatūras teorētiskās atziņas par 3 – 4 gadus vecu bērnu attīstības īpatnībām un sīkās pirkstu muskulatūras attīstību. Izzināti teorētiskie elementi, sekmīgai, sīkās pirkstu muskulatūras attīstībai 3 – 4 gadus veciem bērniem. Šie elementi tika apskatīti tehnoloģijas mācību jomā – aplicēšanā. Empīriskā pētījuma sākuma posmā, tika izmantoti uzdevumi, lai iepazītos ar bērniem un viņu sīko pirkstu muskulatūras veiklību, precizitāti un tās sekmējošiem faktoriem - prasmi plēst, griezt, pārlocīt un līmēt papīru. Izmēģinājuma darbībā tika veiktas 4 rotaļnodarbības, kuras tika koncentrētas uz tehnoloģijas mācību jomu – aplicēšanu un tās papīra tehnikas apstrādes paņēmieniem – plēšanu, griešanu, rullēšanu un līmēšanu. Pētījuma nobeigumā tika apkopoti izmēģinājuma darbības rezultāti un veikti secinājumi par 3 – 4 gadu vecu bērnu sīko pirkstu muskulatūras sekmēšanas iespējām tehnoloģiju mācību jomas ietvaros un to nozīmi bērnu attīstībā. Atslēgas vārdi: 3 – 4 gadus veci bērni, attīstība, sīkā pirkstu muskulatūra, tehnoloģiju mācību joma, aplicēšana, materiāli, prasmes. Qualification work theme: “Promoting the development of fine finger muscles for 3 - 4 years old children in the field of technology training in a pre-school education institution”. The aim of qualification work: To theoretically find out and practically study the contributing factors in the development of small finger muscles in 3 - 4 years old children, in the field of technology training. Author of work: Agnese Gekisa Qualification supervisor: Asoc. prof. Māra Urdzina – Deruma Qualification work page quantity: 51 pages without annexes, 7 tables, 13 charts, 30 sources of literature, 8 annexes. Research question: How are small finger muscles stimulated in 3-4 years old children in the field of technology training? The first stage of this research analyzes theoretical literature in the field of psychology and pedagogy, establishing theoretical elements for the successful development of fine motor skills in 3-4 years old children. Fine motor skill development elements were considered in the field of technology training – handicraft. The second stage is an empirical study, where practical exercises were held to acquaint with children and to ascertain individual motor skills. Exercises were designed to determine fine finger muscle dexterity, accuracy, and the ability to tear, cut, fold, and glue paper. The third stage of this study presents analyzed results from lesson-based educational activities and presents conclusions on the developmental factors and the role of fine motor skills in 3 – 4 years old children. Keywords: 3 - 4 years old children, development, small finger muscles, the field of technology, handicrafts, paper, materials, and skills.