4-5 gādīgu bērnu pašvadības prasmju sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolā kompetencēs balstītā pieejā
Autor
Gūtmane, Karina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: Karina Gūtmane Darba veids: Bakalaura darbs Studiju programma: Pirmsskolas un sākumskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Asoc. Prof. Dr. paed. Ineta Helmane Darba tēma: 4-5 gadīgu bērnu pašvadības prasmju sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolā kompetencēs balstītā pieejā. Bakalaura darba mērķis: pētīt bērnu pašvadības prasmes vizuālās mākslas nodarbībās un apkopot ieteikumus bērnu pašvadības prasmju sekmēšanu vizuālajā mākslā pirmsskolā kompetencēs balstītā pieejā. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisku un psiholoģisku literatūru par pašvadības prasmēm, pirmsskolas bērnu attīstības tendencēm, kompetenču pieeju, vizuālās mākslas nodarbībām pirmsskolā. 2.Pētīt bērnu pašvadības prasmes sekmēšanu reālajā situācijā vizuālās mākslas nodarbībās. 3.Apkopot ieteikumus bērnu pašvadības prasmju sekmēšanai vizuālajā mākslā pirmsskolā kompetencēs balstītā pieejā. Teorētiskā daļa: tiek apkopoti vairāku autoru un zinātnieku uzskati un skaidrojumi par pašvadības prasmju sekmēšanu vizuālās mākslas jomā pirmsskolā. Pamatojoties uz dažādu autoru atziņām, tiek secināts, ka pašvadības prasmju sekmēšana vizuālā mākslā ir saistīta ar prasmi noteikt savu darbības mērķi, plānot, īstenot un vadīt savu darbību, kā arī prasme novērtēt savu īstenoto rezultātu. Visi šie procesi ir cieši saistīti savā starpā. Empīriskā daļa: sastāv no pētījuma, kurā tika iesaistīti 4-5 gadus veci pirmsskolēni. Pētījumā tiek atspoguļota reāla situācija vizuālās mākslas satura apgūšanā un pašvadības prasmju sekmēšana mācību procesā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Darbā ir 12 attēli, 7 tabulas un darba apjoms ir 58 lapaspuses. Darba galvenie atslēgas vārdi ir: pašvadība, prasmes, pašvadīta mācīšanās, kompetence, izglītība, vizuālā māksla. Author of work: Karina Gutmane Work type: Bachelor’s work Study program: Pre-school and Primary School Teacher Scientific supervisor of work: Asoc. Prof. Dr. paed. Ineta Helmane The subject of the work: Promotion of self-regulated skills for 4-5 years olds in arts in competence-based approach. Objective of the bachelor’s work: study self-regulated skills in arts and to compile recommendations for the development of self-regulated skills in arts in competence-based approach. Tasks set to achieve the goal: 1.Analyse pedagogical and pedagogical psychological literature on self-regulated skills, preschool children’s trends, a skill in competence-based approach, arts in preschool. 2.Study children’s self-regulated skills in real-life situation in arts. 3.Collect recommendations for promoting children’s self-regulated skills in arts in competence-based approach. The theoretical part: the views and explanations of several authors and scientists on promoting self-directed skills in arts. Based on the lessons of the various authors, it is concluded that the promotion of self-regulated skills in arts is linked to the skills of identifying their operational objectives, planning, implementing and managing their activities, as well as the ability to assess the results they have achieved. All these processes are closely interrelated. The empirical part: consists of a study involving 4-5-year-olds. The study reflects the reality of learning the content of visual art and promoting self-regulated skills in the learning process. The bachelor's work consists of two parts, theoretical and empirical. There work includes 12 images, 7 tables and 58 pages. The work's main key words are: self-regulated, skills, self-regulated learning, competence, education, visual art.