Show simple item record

dc.contributor.advisorAnspoka, Zenta
dc.contributor.authorAšmane, Anete
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:00Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:00Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81838
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55521
dc.description.abstractPētījuma temats Latviešu valoda kā otrā valoda mazākumtautību izglītības iestādē nacionālās kultūras apguvei izriet no Nacionālās identitātes, pilsoniskās sabiedrības un integrācijas politikas pamatnostādnēs rīcības virzienam „Nacionālā identitāte: valoda un kultūrtelpa” izvirzītā svarīgākā uzdevuma nodrošināt latviešu valodas lietošanu Latvijas publiskajā telpā. Darba mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt latviešu nacionālās kultūras apguves iespējas latviešu valodas kā otrās valodas nodarbībās mazākumtautību skolā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, ir analizētas teorētiskās atziņas par latviešu valodas un nacionālās kultūras saistību un pētīta pedagoģisko praksi valodas un kultūras integrētas apguves nodrošināšanai, kā arī izstrādāti priekšlikumi darbam latviešu valodas stundās mazākumtautību izglītības iestādē. Darbs sastāv no trīs daļām. Tā pirmajā daļā ir dots latviešu valodas un kultūras savstarpējās saistības teorētiskais pamatojums. Pētīti valodas un kultūras jēdzieni, valodas un kultūras kā sabiedrības integrācijas loma. Otrajā daļā ir dots latviešu nacionālās kultūras raksturojums mācību satur\a: latviskās sadzīves tradīcijas un godi, latviešu folklora, kā arī dots latviešu valodas kā otrās valodas apguves metodiskais nodrošinājums. Trešajā daļā ir pētnieciskā darba veiktais empīriskais pētījums “Latviešu valodas un kultūras integrēta apguve mazākumtautību izglītības iestādē” un apkopoti pētījuma rezultāti. Rezultātā iegūts, ka mērķtiecīgi plānotā un profesionāli vadītā procesā latviešu valodas nodarbībās skolēni līdzās valodas un komunikatīvajai kompetencei var apgūt arī sociokultūras kompetenci un paplašināt skolēnu izpratni par daudzkultūru sabiedrības attīstību un katra indivīda pašapliecināšanos kultūrvidē. Darbs kopumā izklāstīts 62 lappusēs, tajā iekļauti 12 attēli. Darbā izmantoti 63 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe topic of the research The Latvian language as a second language for the acquisition of national culture in a minority educational institution emanates from the key task set by the Framework National Identity, Civil Society and Integration Policy for its activity area “National Identity: Language and Culture”. This task is to ensure the use of Latvian language in the public space in Latvia. The aim of the research work is to study through theoretical and empirical methods the ways of learning Latvian national culture in Latvian language as a second language in a school for minorities. In order to achieve this aim, theoretical background on the relationship between the Latvian language and national culture have been analyzed and pedagogical practice of teaching language and culture in an integrated manner has been studied, as well as recommendations have been developed for conducting Latvian language lessons in an educational institution for minorities. The study consists of three parts. The first part covers the theoretical substantiation of the relationship between Latvian language and culture. The concepts of language and culture and the role of language and culture for the integration of the society have been studied. The second part contains a curriculum for Latvian national culture’s section: Latvian traditions and feasts and Latvian folklore. It also provides a methodological material for studying Latvian as a second language. The third part encompasses the empirical study “An integrated teaching of Latvian language and culture in an educational institution for minorities”, which constitutes a part of this research work, and a summary of its results. The outcome of the research work is a conclusion that through diligently planned and professionally presented Latvian language lessons students can acquire both - a competence of language and communication and a competence of social cultural. In addition, students can expand their familiarity with the development of a multicultural society and of the need of self-affirmation for each individual in the environment of his/her culture. The research work is presented on 62 pages in total and includes 12 figures. 63 literature sources have been used in this research work.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectlatviešu valoda
dc.subjectlatviešu nacionālā kultūra
dc.subjectlatviskā identitāte
dc.subjectLatvian language
dc.subjectLatvian national culture
dc.titleLatviešu valoda kā otrā valoda mazākumtautību izglītības iestādē nacionālās kultūras apguvei
dc.title.alternativeLatvian as a second language in a minority educational institution for the acquisition of national culture
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record