Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evija
dc.contributor.authorLaizāne, Elvīra
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:01Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:01Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other81967
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55528
dc.description.abstractKompetenču pieejas mācību saturā ieviešana ir radījusi diskusiju par stundu efektivitāti, norādot, ka skolēniem stundās jāmācās domāt, analizēt un secināt. Induktīvās pieejas, tāpat kā kompetenču pieejas mērķis ir attīstīt skolēnos dziļo mācīšanos un veicināt ilgtermiņa rezultātus. Mūsdienās angļu valoda skolēniem ir plaši pieejama, kas tiem ļauj attīstīt valodas prasmes papildus valodas stundām. Taču pamatskolas skolēni neattīsta savas angļu valodas rakstīšanas prasmes ārpus stundām.Tāpēc pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā induktīvās pieejas izmantošana, iepazīstinot 5.klases skolēnus ar lietišķo rakstu stilu, var uzlabot skolēnu rakstītprasmi. Pētījuma metode ir gadījuma pētījums. Aptauja, lai noskaidrotu skolēnu viedokli par valodas prasmēm, un skolēnu rakstīto darbu analīze, lai secinātu, kādas ir skolēnu lielākās grūtības, rakstot angliski, un salīdzinātu, kā regulāra stundu plānošana un organizēšana, mācot rakstītprasmi, ietekmē šīs grūtības, tika izmantotas kā datu vākšanas metodes. Gadījuma pētījuma rezultāti liecina, ka skolēnu rakstītprasme ir uzlabojusies. To ilustrē rakstīto darbu vērtējumi. Induktīvās pieejas izmantošana ir veicinājusi skolēnu iesaisti stundās, tāpat, atbildot uz jautājumiem un mācoties viens no otra, skolēni ir sapratuši, ka rakstīšana ir tikpat noderīgs komunikācijas veids kā runāšana. Induktīvās pieejas metožu izmantošana ir uzlabojusi angļu valodas stundu aktualitāti skolēniem, un tā ir palīdzējusi skolotājai reaģēt uz būtiskākajām skolēnu vajadzībām. Induktīvā pieeja ir efektīva rakstīprasmes mācīšanā, jo tā palīdz uzlabot ne tikai skolēnu rakstīšanas prasmes, bet arī to kopējo attieksmi pret rakstīšanu. Taču regulāra un secīga stundu plānošana, mācot rakstīšanu, izmantojot induktīvo pieeju, ir nepieciešama, lai sasniegtu rezultātus. Tas prasa laiku, tomēr ilgtermiņā skolēni iegūst no šīs pieejas izmantošanas mācību stundās. Atslēgas vārdi: lietišķais rakstu stils, rakstītprasme, induktīvā pieeja, pamatskolas skolēni
dc.description.abstractAn introduction of a competency-based approach has initiated a discussion about efficient lessons where students learn to think, analyze and conclude. An inductive approach is compatible with a competency-based approach, as both aim to develop students’ deep learning and focus on long-term results. Nowadays, students are surrounded by English, thus improving their English skills also outside the classroom. However, English writing is a skill that primary school students do not develop outside the language classroom. Therefore the aim of the research is to discover how an inductive approach to introducing grade 5 students to formal writing in English can develop their writing skills. The research method is a case study. A questionnaire to find out students’ opinions about language skills and analysis of students’ written work to explore the biggest challenges they have in English writing and compare how a sequence of lessons on teaching writing influences those challenges are used as data collection methods. The case study shows that students’ writing skills have improved. That is illustrated by higher final scores for the written assignments. The usage of an inductive approach has encouraged students to participate in the lessons. Additionally, they, answering questions and learning from each other, have understood that writing is as useful way of communication as speaking. Also, the usage of inductive approach methodologies has increased English lesson relevance to students and it has helped the teacher to react to the most urgent students’ language needs. The inductive approach is efficient in teaching writing as it helps to improve not only students’ writing skills but also their overall attitude towards writing. However, a sequence of lessons on teaching writing using the inductive approach is needed to achieve results. It takes time, however, in the long run, students benefit from learning writing through this approach.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectlietišķais rakstu stils
dc.subjectrakstītprasme
dc.subjectinduktīvā pieeja
dc.subjectpamatskolas skolēni
dc.titleInduktīvā pieeja 5.klases skolēnu iepazīstināšanā ar lietišķo rakstu stilu angļu valodā rakstītprasmes veicināšanai
dc.title.alternativeInductive Approach to Introducing Grade 5 Students to Formal Writing in English to Develop Their Writing Skills
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record