Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorGorda, Gita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:02Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82027
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55537
dc.description.abstractDiplomdarba tēma: Simbolu valoda skolēniem ar autiska spektra un garīgās attīstības traucējumiem. Darba autore: Gita Gorda Pētījuma mērķis – teorētiski un praktiski izpētīt simbolu ietekmi uz runas attīstību sākumskolas skolēniem ar autiska spektra un garīgās attīstības traucējumiem. Rezultāti: Darba autore, balstoties uz izpētīto teorētisko literatūru un skolēnu novērojumiem, izvērtējot skolēnu zināšanas, spējas un prasmes, izstrādāja simbolu valodas apguves un lietošanas attīstības plānu. Darba autore skolēnu valodas un runas attīstīšanai izvēlējās lietot sociālos stāstus kopā ar simbolu valodu, tādā veidā mācīšanas procesu padarot interesantāku. Pēc veiktās koriģējošās darbības autore secina, ka skolēnu izaugsme ir neliela, taču ir vērojami uzlabojumi, kas nozīmē, ka simbolu valodas izmantošana runas un valodas attīstīšanai ir efektīva. Pēc koriģējoši attīstošas darbības veikšanas tika apkopoti novērojumu rezultāti, kas rāda, ka vislielākais uzlabojums ir vērojams vienam skolēnam, kurš, sadarbojoties ar savu asistentu, ir sācis izmantot un pielietot simbolu valodu ikdienā un mācību procesā. Skolēni koriģējoši attīstošās darbības laikā ir apguvuši simbolu valodas lietošanas prasmes. Veicot atkārtotu simbolu valodas lietošanas pārbaudi skolēniem ar AST un GAT, darba autore ievērojamus rezultātus ir fiksējusi četriem skolēniem, kuri koriģējoši attīstošās darbības laikā ir apguvuši 4. apguves fāzi. Viens skolēns ar savu pašiniciatīvu spēj izveidot garākus teikumus par apkārt notiekošo.
dc.description.abstractThesis topic: Symbol language for students with autism spectrum and mental disabilities. Author of the work: Gita Gorda The aim of the research is to theoretically and practically study the influence of symbols on speech development in primary school students with autism spectrum and mental development disorders. Results: The author of the work, based on the researched theoretical literature and students observations, evaluated the students knowledge, abilities and skills, developed a development plan for the acquisition and use of symbol language. The author chose to use social stories, together with symbolic language, to develop students language and speech, thus making the teaching process more interesting. After the corrective action, the author concludes that the growth of students is low, but there are improvements, which means that the use of symbolic language for speech and language development is effective. The results of the observation after corrective developmental activity show that the greatest improvement is observed for one student, who in cooperation with his assistant has started to use and apply the symbolic language in everyday life and in the learning process. During the corrective developmental activity, the students have acquired the skills of using the symbol language. By re-testing, the use of the symbol language for students with ASD and MDD, the author of the paper has recorded significant results for four students who have completed the 4th learning phase during corrective developmental activities. One of the students is able to create longer sentences about what is going on around him on his own initiative.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectAutiska spektra traucējumi
dc.subjectGarīgās attīstības traucējumi
dc.subjectRuna
dc.subjectValoda
dc.subjectSimbolu valoda
dc.titleSimbolu valoda skolēniem ar autiska spektra un garīgās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeSymbolic language for autistic spectrum and mental disorder students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record