Show simple item record

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandra
dc.contributor.authorOrlova, Mila
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2021-07-02T01:05:02Z
dc.date.available2021-07-02T01:05:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other82040
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/55539
dc.description.abstractŠī diplomdarba mērķis ir izpētīt iespējas veicināt mācīšanās motivāciju angļu valodas stundās 8.klasē. Darba izstrādes nepieciešamība ir radusies, ņemot vērā autores iepriekšējo profesionālo pieredzi. Tāpat šis darbs ir nozīmīgs, jo motivācija ir mācību procesa stūrakmens. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi autore apskatīja teorētisko bāzi, veica pētījumu par mūsdienu mācību procesa īpatnībām, kas ir attiecināmas uz motivācijas jēdzienu, un praktiskajā pētījumā aprobēja un analizēja iespējamos veidus skolēnu mācīšanās motivācijas uzturēšanai un paaugstināšanai. Par pētījuma grupu tika izvēlētas Rīgas vidusskolas 8.klašu skolēni un viņu vecāki. Pētījuma metode ir gadījuma pētījums; datu vākšanas rīki ir skolēnu un viņu vecāku anketēšana, skolēnu motivācijas paaugstināšanas paņēmienu praktiskā aprobēšana. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka skolēnu mācīšanās motivācija apgūt angļu valodu ir diezgan augsta, tomēr ir nepieciešami pasākumi to uzturēšanai. Tāpat tika novērota vērtēšanas sistēmas pārspīlēta nozīme skolēnu vidū, kas bieži aizstāj iekšējo motivāciju. Līdzīga situācija tiek novērota arī ar ārējo motivāciju no vecāku puses. Lai risinātu šo problēmu, ir nepieciešama motivācijas jautājuma aktualizācija skolas līmenī.
dc.description.abstractThe aim of this diploma paper is to research ways of promoting learning motivation in English classes in Grade 8. The necessity to research this phenomenon stems from the author’s previous work experience. The importance of the paper lies also in the fact that learning motivation is the cornerstone of the learning process. To reach the set aim the author has looked at theoretical resources, has explored the features of the learning process that are of relevance when studying the concept of motivation, and has applied and analysed possible methods to maintain and promote learners’ motivation. The focus group has been the eighth-graders and their parents of a Riga Secondary School. The case study as the research method has been carried out with the help of surveys and practical application of activities for increasing learners’ motivation. It is possible to conclude that students are quite motivated to learn English. However, it is necessary to maintain the level of motivation through interactive and students’ interest-based activities. It can be also noted that students misinterpet the function of the assessment system, which leads to the minimization of their inner motivation. A similar tendency is observed in the external motivation exercised by the students’ parents. As a solution, the author suggests an overhaul of the motivation system within the school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectmācīšanās motivācija
dc.subjectiekšējā motivācija
dc.subjectārējā motivācija
dc.subjectvērtēšana
dc.subjectpašvadīta mācīšanās
dc.titleMācīšanās motivācijas veicināšana angļu valodas stundās 8.klasē
dc.title.alternativeIncreasing Learning Motivation in English Lessons in Grade 8
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record